عضو خبرگان رهبری:

اقتدار کشور نتیجه حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی است

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حضور مردم در انتخابات و راهپیمایی‌ها نگهدارنده نظام است، گفت: اقتدار آرمان هر نظام و کشوری است و این اقتدار نتیجه حضور مردم در انتخابات و مشارکت‌های اجتماعی دیگر است.

آیت‌الله عبدالمحمود عبداللهی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به انتخابات پیشرو، اظهار داشت: در مسئله انتخابات یک منطق عقلانی است که شامل هر شهروندی در کشور اعم از شیعه و سنی و دیگر اقلیت‌های مذهبی می‌شود و در کل برای هر کسی که در این کشور زندگی می‌کند.
وی ادامه داد: اقتدار آرمان هر نظام و کشوری است. هر کشوری مقتدرتر باشد به آن آرمان‌های امنیت، عدالت و اقتصاد پایدار و اهدافی که یک نظام دارد بهتر دست می‌یابد.
عضو خبرگان رهبری  افزود: همان‌طور که نظام با حضور جمعی مردم تحقق پیدا کرد و این نظام با حضور میلیونی جامعه شکل گرفت، امام با پشتیبانی مردم توانست یک نظام دو هزار ۵۰۰ساله را ساقط کند و یک نظام جدیدی و قطب جدیدی در دنیا به وجود بیاورد.
وی بیان کرد: حضور تداوم مردم در واقع نگهدارنده این نظام است؛ بنابراین همان‌طور که با حضور میلیونی مردم در راهپیمایی‌ها وحدت ملی حاصل می‌شود در انتخابات هم هرچه این حضور پررنگ‌تر، آگاهانه‌تر و بااحساس مسئولیت بیشتری باشد این مظهر وحدت و قدرت است و این باعث خواهد شد تا نهادهای نظام با پشتیبانی بیشتری ساخته شود.
آیت‌الله عبداللهی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه امروز در کشور مشکلات اقتصادی، تورم و برخی مشکلات دیگر وجود دارد؛ اما منطق ایجاب می‌کند که نهادهای نظام که همان قوه مقننه و مجریه و... است باید شکل بگیرید و شکل‌گیری و قدرت آن هم با انتخاب مردم است. قانون اساسی ما تشکیل این قدرت‌ها و نهادها را با حضور مردم پایه‌ریزی کرد است.
وی در ادامه با اشاره به قرآن، گفت: اگر بخواهیم از منظر قرآن و دینی سخن بگوئیم حضور مردم در پای صندوق‌های رأی مصداق جهاد فی‌سبیل‌الله است؛ جهاد به معنای کوشش و تلاش، جهاد و تلاش که فقط نظامی نیست، هزاران شهید از جان خود برای حفظ نظام گذشتند؛ انتخابات هم برای تقویت نظام است که همان مسیر شهدا هست.
این استاد برجسته حوزه تصریح کرد:  این حضور بازهم می‌شود مصداق عمل صالح؛ عمل صالح چیست، عمل صالح آن کاری است که مورد رضایت خدا باشد و اثر و نتیجه‌ای برای مردم و جامعه داشته باشد که طبعاً یک انتخاب قوی و آگاهانه برای کل نظام مفید است و این همان بهترین مصداق عمل صالح می‌تواند باشد.
وی ادامه داد:  بازهم از مصداق دیگر می‌توان گفت که دشمن از طریق نرم‌افزاری و رسانه‌های بسیار زیاد سرمایه‌گذاری‌های بسیار فراوانی می‌کند تا بین مردم و نظام فاصله بیندازند؛ بنابراین هر حرکتی که این هدف دشمن را از بین ببرد و موجب عصبانیت آنها شود می‌شود سیلی به‌صورت دشمن؛ پس از این بُعد هم می‌شود عصبانی کردن کفار می‌شود که آیه آن در قرآن هست.

آیت‌الله عبداللهی عنوان کرد: مصداق دیگر قرآنی که در قرآن آماده است این است که از خدا می‌خواهیم به ما توفیق دهد که از فرمان‌برداران خدا و رسول‌خدا و اولیای الهی باشیم. امامین انقلاب همیشه به حضور در انتخابات توصیه کرده‌اند و هر چه این حضور فعالانه‌تر و آگاهانه‌تر و به‌روز باشد مصداق اطاعت الله و رسول است.

انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/47684
اخبار مرتبط

نظرات شما