آیت الله اعرافی:

شهرداری قم به مناطق محروم شهر توجه بیشتری کند

مدیر حوزه های علمیه گفت: لازم است بیش از پیش به مناطق محروم و کم برخوردار شهر توجه بیشتری شود، چراکه بسیاری از آسیب های اجتماعی با کارهای خوب شهرداری قابل پیشگیری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار نوروزی با شهردار قم، لزوم توجه به عدالت اجتماعی در همه مناطق شهری را خواستار شد و تأکید کرد: عدالت اجتماعی و همگن بودن خدمات در همه مناطق شهر باید رعایت شود به‌ویژه لازم است بیش‌ازپیش به مناطق محروم شهر توجه بیشتری شود.

 وی همچنین گفت: قم یک مشعل فروزان و پرچم برافراشته است که نقطه محوری ایران و جهان است و در کمتر جایی می‌توان شهری شبیه این کانون فروزان را یافت.

 امام‌جمعه قم با اشاره به فقدان یک الگوی نو و مدل شهرسازی مطلوب در کشور، اظهار کرد: در شهری مثل اصفهان شخصیت کم‌نظیری همچون شیخ بهایی که هم معارف اسلامی و هم دانش معماری و شهرسازی زمان خود را به‌خوبی می‌دانستند حضور داشتند و اصفهان را به‌خوبی مهندسی و مدیریت شهری کردند و امروزه چنین خلائی در کشور محسوس است.

 اعرافی ادامه داد: راه‌حل این مشکل آن است که یک تیم علمی متشکل از مدیران اجرایی، افرادی از دانشگاه و حوزه و گروه‌های مردمی تشکیل شود و کار علمی و کارشناسی انجام دهند و در نهایت این هیات اندیشه‌ورز طرح ارائه دهد؛ اگر این کار سخت و دشوار به‌خوبی انجام شود خدمت بزرگی به کشور خواهد بود.

 وی با اشاره به هوش مصنوعی و لزوم هوشمندسازی شهر، ابراز کرد: هوشمندسازی شهر که مسئولیت آن با شهرداری است کار مهمی است که باید برای آن پیوست و برنامه داشت، ما نیز در حوزه آمادگی داریم تا در این عرصه هر کمکی می‌شود انجام دهیم.

 وی اظهار کرد: همان‌گونه که سال‌های قبل نیز گفته شد توجه بیشتر به محوریت حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مدرسه فیضیه و حوزه و تسهیل در رفت‌وآمد زائران و مجاوران به حرم مطهر و مراکز حوزوی امر بسیار مهمی است که همچنان باید به آن توجه کرد.

 اعرافی در پایان با تقدیر از برخی حمایت‌های شهرداری از مساجد قم گفت: مسجد در اداره امور روزمره خود نباید وابسته به دولت باشد و لازم است که همچنان مردمی اداره شود، اما مسائل زیرساختی آن همچون تأمین پارکینگ و غیره از وظایف شهرداری است که این حمایت‌ها از مساجد و شکل‌گیری مساجد قوی کاهش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها را در پی دارد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48134
اخبار مرتبط

نظرات شما