در دیدار ظریف با مراجع عظام تقلید بیان شد؛

سفر روحانی به عراق سیلی محکمی بر دهان دولتمردان آمریکا بود / ضرورت توجه دولت به مشکلات مردم

مراجع عظام تقلید در دیدار با وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به تحولات منطقه تصریح کردند: سفر روحانی به عراق سیلی محکمی بر دهان دولتمردان آمریکا بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، تنها چند روز بعد از سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق، رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان صبح امروز در سفری یک روزه به قم با مراجع عظام تقلید در قم دیدار و گفت و گو کرد.

دیداری که باید گفت در ادامه دیدار حسن روحانی با آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در عراق است.

در واقع نگاه جمهوری اسلامی ایران به تحولات منطقه همواره با محوریت دینی و توصیه های علما و بزرگان بوده که در نهایت نتایج مناسب و درخشانی را نیز به همراه داشته است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی:عزت کشور در سایه منطق و تدبیر در جهان بیشتر می‌شود

این مرجع تقلید در دیدار وزیر امورخارجه کشورمان  با اشاره به لزوم بکارگیری منطق و تدبیر در سیاست خارجی تصریح کرد: با کشورهایی مانند مصر، مراکش و اردن که مردم آن دوستدار اهل بیت علیهم السلام هستند، باید رابطه قوی داشته باشیم. آنچه در سیاست داخلی حائز اهمیت است سیاست معقولانه می‌باشد که در سایه منطق و تدبیر و درایت می‌توانیم عزّت کشور اسلامی ایران را در جهان بیشتر کنیم.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: بحمدالله تعالی درایت و سیاست و فعالیت‌های شما در وزارت خارجه، همواره مورد تأیید مردم شریف بوده است و مردم ما به شما حُسن ظن و اعتماد دارند. زحماتی که شما و همکارانتان در این مدّت تحمّل کرده‌اید و ان‌شاء الله در آینده اهتمام بیشتری خواهید داشت، مورد رضایت ملّت ایران است. ما نه تنها با دوستان، بلکه با دشمنان نیز می‌توانیم با عقلانیت و حفظ عزّت و منافع کشور در ارتباط باشیم.

آیت الله مکارم شیرازی: سفر روحانی سیلی محکمی بر دولتمردان آمریکا بود

این مرجع تقلید نیز در دیدار با ظریف با اشاره به شکست خوردن طرح های استکبار جهانی در منطقه بیان داشت: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که عراقی‌ها سر سپرده آنها هستند؛ اما این سفر نشان داد که عراقی‌ها استقلال خودشان را کاملا حفظ کرده‌اند. استقلال روش و منش دولت و ملت عراق را به آنها تبریک می‌گوییم.

آیت الله مکارم شیرازی از منظری دیگر نیز سفر دکتر روحانی و هیات همراه را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حالی که رئیس جمهور آمریکا مخفیانه و دزدانه به عراق سفر کرد، رئیس جمهور ایران در روز روشن و بدون هیچ ترس و پروایی به این کشور سفر می‌کند و با مسؤولان، علما، احزاب و گروه‌های مختلف در این کشور دیدار و گفت و گو می‌کند و در لابه لای مردم به زیارت ائمه مدفون در عراق می‌رود.

وی تاکید کرد: این سفر سیلی محکمی بر دولتمردان آمریکا بود؛ اگر آمریکایی‌ها قدری هوش داشته باشند باید بفهمند محاسباتشان غلط است و باید در محاسبات خود تجدید نظر کنند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه جنایت تروریستی در نیوزلند و کشتار مسلمانان را محکوم کرد و یادآور شد: غربی‌ها باید بفهمند این جنایات نتیجه اسلام هراسی و اسلام ستیزی آنها است؛ در این خصوص باید وزارت خارجه اقدامات لازم را انجام دهد.

آیت‌الله وحید خراسانی: روحانی مشکل کار و معیشت مردم را حل کند

این مرجع تقلید در دیدار با وزیر امور خارجه پس از استماع گزارش ایشان، ضمن اشاره به اهمیت ثبت جهانی عاشورا اظهار داشت: تلاش نمایید تا قضیه عاشورا را جهانی نمایید و ما دعا می‌کنیم در این امر موفق باشید، و این را در دفتر عملتان ثبت نمایید که اجر این کار حساب ندارد.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه با تذکر به وضعیت معیشتی مردم تصریح کرد: به آقای روحانی سلام برسانید و بگویید در فکر کار مردم هم باشند، این مطلب مهم است که زندگی بر مردم سخت می‌گذرد و آنان، به‌جهات دینی این وضعیت را تحمل می‌کنند. ان شاء الله همت کنید این مشکلات معیشتی رفع شود.

آیت‌الله وحید خراسانی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: باید با دنیا به‌زبان ملایم صحبت کرد. ان شاء الله موفق می‌شوید.

آیت الله جوادی آملی: عظمت ملت ایران را برای دنیا تبیین کنید

آیت الله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با اشاره به نقش مهم سفرای جمهوری اسلامی در دیگر کشورها بیان کرد: سفرای وزارت خارجه باید بدانند که نه تنها سفیر ایران هستند بلکه سفیر مکتب و اسلام نیز هستند؛ باید پیام اسلام را به جهان برسانند و تفکر و سخن آنها را نیز بفهمند و به داخل منتقل کنند.

وی ادامه داد: سفرای جمهوری اسلامی باید در سه بخش محلی، منطقه‌ای و بین المللی دستشان پر باشد؛ بخش محلی که منظور ارتباط با مسلمانان و کشورهای مسلمان است، بخش منطقه ای که منظور ارتباط با اهل کتاب، پیروان دیگر مذاهب و سایر موحدان جهان بوده و بخش بین المللی که مخاطب آن همه انسانها اعم از موحد و غیر موحد است که اسلام نیز روی این بخش تاکید بسیاری می کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: تمام تلاش و کوشش سفرای جمهوری اسلامی باید این باشد که این فرهنگ را جهانی کنند و به جهان بگویند که اسلام در همه زمینه ها از جمله حقوق بشر، حرف برای گفتن دارد.

آیت الله جوادی آملی ابراز کرد: در نتیجه سفرا باید بدانند که صرفا کارمند نیستند، سفیر ایران در هر کشوری که هست باید کاملا فرهنگ و جریان تفکر آن کشور به ویژه نوآوری‌های علمی و اندیشه‌ای آن کشور را درک کند و در جریان آنها قرار بگیرد، وگرنه اتلاف عمر کرده است.


آیت الله نوری همدانی: سیاست خارجی ما باید بر اساس وحدت نیروهای داخلی در برابر دشمن باشد

این مرجع تقلید امروز و در دیدار محمدجواد ظریف با وی در قم با بیان این که در سیاست خارجی باید سه اصل عزت، حکمت و مصلحت مورد توجه قرار گیرد اظهار داشت: سیاست ما بر اساس فرهنگ قرآنی و اسلامی است و بر این اساس با تمام دنیا به جز آمریکا و اسرائیل ارتباط داریم.

وی افزود: باید بدانیم که ارتباط با اعتماد فرق دارد؛ بنابراین هیچگاه نباید به کفار اعتماد کرد؛ چراکه طبق آیات قرآن هیچ گاه کفار با ما کنار نخواهند آمد و خوی سلطه گری همواره در آنان وجود خواهد داشت.

این مرجع عالیقدر آن گاه به موضوع برجام اشاره کرد: برجام به همه ثابت کرد که آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست. در عین حال باید بدانیم که اروپا هم در برابر آمریکا جرأت مخالفت ندارد؛ بنابراین باید در برابر آن ها هم محکم باشیم و بدانیم که نرمش در برابر دشمن سبب باج خواهی و زیاده طلبی او خواهد شد. خواهد شد.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: معتقدیم مسئولان وزارت خارجه ما به تصریح رهبری، افراد متدین و خیرخواه و پرتلاش هستند که ما هم از آنان تشکر و از آن ها حمایت می کنیم و البته از آنان می خواهیم تا چهره واقعی انقلاب اسلامی را به دنیا نشان دهند.




انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/5368
اخبار مرتبط

نظرات شما