امینی: تکلیف منازل و زمین‌های کشاورزی سیل‌زدگان ایلام و لرستان سریعتر مشخص شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به برگزاری جلسه‌ای مشترک بین نمایندگان استان‌های ایلام و لرستان و حضور وزیر نیرو و استانداران مربوطه گفت: در این جلسه گزارشی از میزان خسارات سیل ارائه و حاضرین خواستار تعیین تکلیف منازل و زمین‌های کشاورزی سیل زدگان شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سلام امینی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: در جلسه روز گذشته نمایندگان استان‌های لرستان و ایلام که با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو برگزار شد آخرین وضعیت سیل در این استانها و میزان خسارت وارده بررسی شد.

وی افزود: اردکانیان بازدیدی از سد سیمره استان ایلام داشتند و گزارشی از میزان بارندگی‌های اخیر و میزان آبی که در پشت این سد ذخیره شده ارائه و دبی ورودی و دبی خروجی هم بررسی شد. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استاندار ایلام در این جلسه گفت که 5 روستا در این استان در اثر سیل اخیر در خطر زیر آب رفتن قرار داشتند که 2 روستا به زیر آب رفته و 3 روستای دیگر ممکن است بر اثر شدت بارش‌های چند روز آینده به زیر آب بروند ضمن اینکه در این جلسه عنوان شد که ۱۱ روستای استان در لرستان هم در خطر آب گرفتگی قرار داشتند که اطلاع دقیقی از میزان این موضوع ندارم. 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار لرستان هم در این جلسه اعلام کرد برای سیل زدگان این استان لوازم خانگی، مسائل فرهنگی، اجتماعی، روانی و اشتغال در نظر خواهیم گرفت و بنا داریم تا به مشکلات مردم رسیدگی کنیم.

امینی خاطرنشان کرد: سد سیمره از سال ۸۰ آغاز و در سال ۹۳ اولین آبگیری خود را انجام داد که الحمد الله در ابتدای سال ۹۸ سرریز شد. 

وی گفت: در این جلسه بنده به نمایندگی از مردم ایلام اعلام کردم که مردم روستاهایی که خانه و کاشانه و زمین‌های کشاورزی شان به زیر آب رفته مشکل سکونت دارند و تکلیف آنها مشخص نیست که تا چه زمانی باید معطل بمانند لذا باید خدمات رسانی به آنها همچنان ادامه داشته باشد و بهتر است دولت هر چه سریعتر تکلیف آنها را مشخص کند. ضمن اینکه اردکانیان هم گفت تقسیم وظایف در این خصوص صورت گرفته و قرار است در این خصوص هر گروه وظایف خود را انجام دهند.  

امینی در پایان گفت: آب پشت سد سیمره فروکش کرده و خطر بروز سیل در روزهای آینده مطرح نیست. 




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/6428
کلیدواژه: امینی منازل لرستان
اخبار مرتبط

نظرات شما