رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست:

قوانین زیست‌محیطی به‌خوبی در کشور اجرا نمی‌شود/ کاهش منابع آّبی کشور جدی است

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در زمینه قانون محیط‌زیست مشکلی نداریم و قوانین خوبی در این زمینه وضع شده اما در اجرا به‌شدت مشکل داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید در قم طی سخنانی اظهار داشت: کشورمان باتوجه‌به آب‌وهوایی و منطقه‌ای که در آن قرار دارد با کاهش شدید منابع آبی روبرو است و قطعاً تصمیمات خاص خود را می‌طلبد اما در این میان با وجود این وضعیت بازهم مردم  فرهنگ مدیریت و مصرف در زمینه آب را رعایت نمی‌کنند.

وی نگاه دولت‌ها به موضوعات کلیدی در کشورهای دیگر را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: ذخایر و منابع آبی، خاک، میزان بارش، پوشش گیاهی و اموری ازاین‌دست به ملاکی برای حاکمان کشورها در برقراری یا عدم برقراری ارتباط با کشورهای دیگر شده است.
سلاجقه افزود: گرم‌شدن زمین و افزایش ریزگردها از چالش‌های مهم کشور ما است؛ چالش دیگر ما این است که صنعتگران و صاحبان صنایع نوعاً اولویت خود را به تولید و مسائل اقتصادی معطوف می‌کنند و مباحث زیست‌محیطی از این رهگذر دچار خسارت و آسیب جدی می شود.

وی تصریح کرد: در زمینه قانون محیط‌زیست مشکلی نداریم و قوانین خوبی در این زمینه وضع شده اما در اجرا به‌شدت مشکل داریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور به جایگاه شهر قم اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که مسائل مربوط به آلاینده‌ها، پوشش گیاهی، خاک، فضای سبز، پساب، پسماند و غیره در این شهر قم الگویی برای سایر شهرها باشد.



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/29460
اخبار مرتبط

نظرات شما