مدیر عامل شرکت مخابرات استان قم در گفتگو با قم فردا :

۱۰۲روستای قم دارای فیبرنوری هستند/ پوشش ۹۷درصدی نسل چهارم تلفن همراه در قم

مدیر عامل شرکت مخابرات استان قم با اشاره به پوشش ارتباطی ۹۸ درصدی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، گفت: ۱۷۹ روستا دارای تلفن ثابت، ۱۶۱ روستا دارای اینترنت ثابت، ۱۰۲ روستا دارای فیبر نوری و ۲۵۱ روستا دارای تلفن همراه هستند.

 محمد حاج عینی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به نقاط قوت مخابرات استان قم، اظهار داشت: زیر ساخت گسترده فیبرنوری و شبکه انتقال، دارا بودن سهم غالب بازار باند پهن ثابت و سیار، کیفیت مطلوب شبکه دیتا و سیار، دارا بودن ضریب نفوذ بالای تلفن ثابت و دیتا و همراه، وضعیت مطلوب پشتیبانی خدمات و رضایتمندی، پرسنل سخت کوش و بهره گیری مستمر از مدل های کیفیت از نقاط قوت مخابرات منطقه قم است.
وی در خصوص اقدامات و پروژهای مخابرات استان عنوان کرد: اجرا و توسعه شبکه فیبر نوری خانگی و تجاری و ایجاد امکانات دسترسی برای حدود ۵۳۰۰۰ واحد مسکونی و تجاری، توسعه و راه اندازی حدود ۱۷۰۰۰ پورت پر سرعت VDSL جهت بهره مندی همشهریان از اینترنت با کیفیت و پرسرعت ، ارتقاء سطح پهنای باند ورودی استان جهت تسریع و تسهیل دسترسی به شبکه اینترنت در ایام کرونا و همچنین برنامه ریزی و اهتمام نسبت به بهبود تجربه مشتریان و کاهش مدت زمان دایری و پشتیبانی کلیه خدمات مخابراتی اقداماتی است که انجام شده است.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان قم افزود: ارائه بیش از ۷۰۰ سرویس اینترنت به مدارس و مراکز آموزشی شهری و روستایی و اتصال بیش از ۸۰ مرکز آموزشی به فیبرنوری، سرعت بخشی در ارائه کلیه خدمات و سرویس‌های ارتباطی به ارگان‌های درگیر کرونا، بازسازی برخی از شبکه‌های ارتباطی و پوشش ارتباطی حدود ۹۸ درصدی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار از دیگر اقدامات می باشد.
وی در ادامه به وضعیت ارتباطات نقاط روستایی اشاره کرد و ابرار داشت:۱۷۹ روستا دارای تلفن ثابت، ۱۶۱ روستا دارای اینترنت ثابت، ۱۰۲ روستا دارای فیبر نوری و ۲۵۱ روستا دارای تلفن همراه هستند.
حاج عینی خاطرنشان کرد: کسب رتبه نخست در پوشش جمعیتی تلفن همراه در سطح کشور، کسب رتبه نخست بهینه سازی شبکه سیار در سطح کشور، کسب رتبه نخست ارزیابی شبکه تلفن ثابت و دیتا در سطح کشور و کسب رتبه دوم در ارائه سرویس VDSL در سطح کشور از دستاوردها و افتخارات مخابرات استان می باشد.
وی اضافه کرد: برخورداری از کیفیت بالای شبکه اینترنت و وضعیت مطلوب شاخص‌های کیفی شبکه، برخورداری از ضریب نفوذ بالای تلفن ثابت و VDSL نسبت به متوسط کشوری و همچنین کیفیت بالای پاسخگویی و پشتیبانی خدمات نسبت به متوسط کشوری از دیگر افتخارات مخابرات استان است.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان قم در ادامه بیان داشت: بروز سرقت‌های مستمر تجهیزات مخابراتی و لزوم همکاری بیشتر ارگان های مرتبط در راستای کاهش خسارات و تسریع در برخورد با عاملان یکی از مشکلات مخابرات استان است.
وی تصریح کرد: پوشش جمعیتی تلفن همراه اول درقم برای نسل دوم۹۹٫۹درصد وحائزرتبه اول کشور ودر نسل سوم ۹۸درصدودرنسل چهارم نیز ۹۷درصد ورتبه سوم بعداز تهران والبرز می باشد.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/29780
اخبار مرتبط

نظرات شما