کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با قم فردا:

سویه اومیکرون کرونا قدرت سرایت بسیار بالایی دارد/ ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی بهترین راهکار است

کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این‌که سویه اومیکرون کرونا قدرت سرایت بسیار بالایی دارد، گفت: ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی بهترین راهکار است.

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،با اشاره به وضعیت کنونی کشورمان در خصوص کرونا اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد آبی شدن وضعیت کرونا در بسیاری از شهرهای کشور هستیم که نشان‌دهنده تأثیر واکسیناسیون در کشور است.
وی ادامه داد: این روند نشان می‌دهد که به چه اندازه واکسیناسیون مهم و ضروری بوده و چه اندازه در میزان ابتلا و مرگ‌ومیر تأثیر دارد.
محمدی در خصوص سویه اومیکرون کرونا گفت: این سویه برخلاف سویه‌های قبلی از سرایت بالایی برخوردار است و قطعاً با ورود این ویروس به کشور شاهد ابتلای افراد زیادی به کرونا خواهیم بود.
وی بر ضرورت رعایت اصول بهداشتی تاکید کرد و بیان داشت: در برابر این سویه نیز به‌مانند سویه‌های قبلی ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی بهترین راهکار است.
کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این‌که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از شهرها پایین است، تصریح کرد: قطعاً عدم رعایت پروتکل‌ها موجب درگیر شدن افراد بیشتری می‌شود و فشار مضاعفی را به روی کادر درمان خواهد آورد.



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/30251
اخبار مرتبط

نظرات شما