مسئول دوره تربیت مربی خانواده سازمان تبلیغات اسلامی:

هدف دوره‌های تربیت مربی ، تربیت مربیان خانواده در سراسر کشور است

مسئول دوره تربیت مربی خانواده سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هدف دوره‌های تربیت مربی خانواده تربیت مربیان خانواده در سراسر کشور است تا بتوانند در سطح کشور دوره‌های ترویجی را برگزار کنند.

محمد متقی فرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به برگزاری دومین دوره تربیت مربی خانواده در کشور اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی به جهت اهمیت موضوع خانواده و ناهنجاری‌های که در جامعه وجود دارد اقدام به برگزاری این دوره‌ها کرده است.
وی ادامه داد: بخش مهم و زیاد این موضوع ریشه در خانواده دارد و ما اگر بتوانیم خانواده و سبک زندگی اسلامی را در خانواده نهادینه کنیم بسیاری از این مسائل را می‌توانیم در جامعه حل کنیم.
متقی فرد افزود: دو دوره تاکنون داشتیم که دوره اول در مردادماه 1400 داشتیم که در خدمت 108 نفر از برادران و خواهران از 20 استان بودیم ابتدا یک دوره حضوری 4 روزه در تهران برگزار و در ادامه به‌صورت مجازی تاکنون ادامه دارد.
وی بیان داشت: دومین دوره را از آذرماه شروع کردیم و به لحاظ شرایطی بود مجازی شروع شد و در ادامه یک دوره سه‌روزه در قم در حال برگزاری است که 27 ساعت خواهد بود و در ادامه به‌صورت مجازی خواهد بود.
مسئول دوره تربیت مربی خانواده سازمان تبلیغات اسلامی افزود: خانواده یک مفهوم جامعی دارد و وقتی می‌گوییم ارکان یک خانواده را زن و شوهر و فرزند تشکیل می‌دهد در این دوره‌ها به سرفصل ازدواج، روابط زوجین، فرزندآوری و فرزندپروری می‌پردازیم و به مباحثی که حول خانواده‌ها وجود دارد مانند آسیب‌های اجتماعی مثل فضای مجازی، اعتیاد، خیانت و ... نیز اشاره می کنیم. وی با بیان این که کل دوره 130 ساعت آموزشی است، خاطرنشان کرد: در پایان دوره‌ها اختتامیه در مشهد مقدس برگزار و گواهی پایان دوره داده خواهد شد.
متقی فرد تاکید کرد: هدف از این دوره‌ها این است که اول مربی در حوزه خانواده تربیت‌کرده و در ادامه این مربیان آموزش‌دیده در جامعه دوره‌های ترویجی را برگزار کنند تا در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداریم.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/30304
اخبار مرتبط

نظرات شما