در همایش تبیین نقش هیئت های مذهبی در ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی؛

مسئول دفتر رهبری در قم:هیئت‌های مذهبی مردمی ترین و ریشه دار ترین نهادهای انقلابی هستند

در همایش مسئولان هیئت های مذهبی استان قم راهکارهای تعظیم شعار الهی، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی با حضور فعال جوانان بررسی شد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی، مسئول دفتر رهبرمعظم انقلاب در قم در  همایش  مسئولان هیئت های مذهبی استان قم که شامگاه سه شنبه برگزار شد،  تعظیم شعائر الهی را از مهم‌ترین کارکرد هیئت‌های مذهبی دانست و گفت: هیئت های مذهبی باید عشق احساس و عواطف ارزشمند مردم نسبت به اهل بیت را در جهت معرفت بخشی هر چه بیشتر به اسلام به کار برند.

وی هیئت‌های مذهبی را مردمی ترین و ریشه دار ترین نهادهای انقلابی دانست و افزود: هیئت های مذهبی باید جوانان را درگیر فعالیت‌های خود کنند چرا که تجربه تاریخی نشان داده دشمنان برای به فساد کشاندن جامعه از طریق جوانان وارد می‌شود.

ترویج سبک زندگی اسلامی توسط هیئت ها
همچنین در ادامه این همایش مدیرکل دفتر تبلیغات اسلامی  با تاکید بر نقش هیئت های مذهبی در ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی گفت: هیئت ها باید سبک زندگی را جدی بگیرند چرا که سبک زندگی متن تمدن و تمدن سازی اسلامی است.

هیئت ها جوانان را به فرزندآوری تشویق کنند
و در ادامه این همایش حجت‌الاسلام شعبانزاده  موضوع جمعیت را یکی از چالشهای اساسی نظام،انقلاب و میهن اسلامی دانست و گفت:جوانان ما عامل اصلی ایستادگی مقابل نظام سلطه هستند و باید هیئت ها با جدی گرفتن موضوع جمعیت اقشار مختلف مردم را به فرزندآوری تشویق کنند.
هیئت ها بهترین مکان برای تربیت کودکان است
و اما در بخش دیگری از همایش علی وکیلی مسئول هیئت علمدار کربلا که به عنوان هیئت نمونه استان انتخاب شده است با اشاره به ویژگی‌های یک هیئت در طراز انقلاب اسلامی گفت: از اثرات یک هیأت کامل این است که به پایگاه تعهد، معرفت، تعقل و تفکر تبدیل می‌شود. دوم؛ مرکز عشق و محبت، عاطفه و احساس است که مصادیق زیادی دارد.
وی از آثار و برکات اشک بر سید‌الشهدا و مصیبت‌های ائمه معصومین از ویژگی دیگر یک هیئت مطلوب نام برد و گفت:  انسان هیأتی به منشأ وحدت، برادری و صمیمیت تبدیل می‌شود. از طرفی هیئت باعث از میان برداشته شدن فاصله طبقاتی می‌شود، چون اقشار مختلف اجتماعی مردم در آن حضور پیدا می‌کنند.
مسئول هیئت علمدار کربلا بیان داشت:  از دیگر کارکرد هیأت این است که بهترین مکان برای تربیت کودکان است ، اثر تربیتی دارد و بهترین محیط برای افزایش محبت میان اعضای خانواده است زیرا روضه‌ درس محبت و ارتباط صمیمی میان اعضای خانواده است.


انتهای پیام/160


گالری عکس
http://qomefarda.ir/30543
اخبار مرتبط

نظرات شما