مسئول فنی کودکان کار سازمان بهزیستی استان قم:

برنامه‌های فرهنگی باعث افزایش اعتمادبه‌نفس کودکان کار است

مسئول فنی کودکان کار سازمان بهزیستی استان قم با اشاره به هدف از انجام کارهای فرهنگی برای کودکان کار گفت: در وهله اول جهت ارتقای انگیزه و روحیه این کودکان و سپس بررسی توانمندی این کودکان است.

علیرضا ابوموسی مسئول فنی کودکان کار سازمان بهزیستی استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به طرح اقدام و عمل و حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان اظهار داشت: در شش‌ماهه دوم سال با اجرای طرح اقدام و عمل و حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان در راستای شناسایی و استعدادیابی کودکان هستیم.
وی افزود: در این طرح با شناسایی کودکان کار که در حال کار هستند خواه به‌صورت کار در خیابان یا در کارگاه و یا در تأمین معاش خانواده خود در حال کمک هستند در مرکز تحت پوشش قرار گرفته می‌شوند، در کنار کار هم به وضعیت تحصیل و معیشتی این کودکان رسیدگی می‌شود و خدماتی به تفکیک و باتوجه‌به بررسی‌های انجام شده به این کودکان ارائه می‌شود.
مسئول فنی کودکان کار سازمان بهزیستی با اشاره به میزان کودکان کار استان قم بیان داشت: کودکان کار در استان قم نسبت به سایر استان‌ها میزان کمتری دارد و اغلب از کودکان مهاجر به استان قم هستند و مابقی جزو کودکان کار کارگاهی به شمار می‌آیند که با کمک شهرداری و سازمان بهزیستی تحت پوشش قرار گرفته و شرایط بهتری نسبت به سایر کلان‌شهرها دارند.
ابوموسی با اشاره به هدف از انجام کارهای فرهنگی در راستای روحیه دادن به کودکان کار اظهار داشت: انجام کارهای فرهنگی از قبیل برگزاری دومین جشنواره فرهنگی ورزشی کودکان کار با عنوان دوستدار کودک در وهله اول جهت ارتقای انگیزه و روحیه این کودکان است و سپس بررسی توانمندی این کودکان است.
وی در ادامه گفت: این کودکان به‌وسیله برنامه‌های گروهی توانمند شده و پویایی گروهی که در واقع هدف اصلی مددکاری است به‌وسیله همین برنامه‌ها به وجود می‌آید و برگزاری هرچه بیشتر این برنامه‌ها باعث افزایش سطح اعتمادبه‌نفس این کودکان خواهد شد.
ابوموسی با اشاره به ثمرات برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای کودکان کار اظهار داشت: به دلیل اینکه اغلب چه در خیابان و چه در منزل به کودکان کار توجهی نمی‌شود، در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی این کودکان به استعدادهای خود پی برده و باعث ایجاد اعتمادبه‌نفس در آنها شده و توجهی که لازمه بالارفتن روحیه این کودکان است در این برنامه‌ها حاصل می‌شود.
وی با اشاره به جشنواره فرهنگی ورزشی کودکان کار با عنوان دوستدار کودک بیان داشت: دومین فرهنگی ورزشی کودکان کار با عنوان دوستدار کودک با حضور بیش از ۷۰ کودک کار در چهار رشته فوتسال، پینگ پونگ، شطرنج و پرتاب دارت در جهت بالابردن سطح نشاط و روحیه کودکان کار از تاریخ ۵ الی ۷ بهمن‌ماه در مجموعه ورزشی کارگران استان قم برگزار شد.
انتهای پیام/150


http://qomefarda.ir/31082
اخبار مرتبط

نظرات شما