به مناسبت فرا رسیدن عید فطر؛

سعادت و کمال، پاداش خداوند به مومنان در عید فطر است/ نماز باشکوه عید فطر، تجلی زیبای وحدت مسلمین است

مسلمانان روزه دار که ماه رمضان را به روزه داری به پا داشته و از خوردن و آشامیدن و بسیاری از کارهای مباح دیگر امتناع ورزیده اند، اکنون پس از گذشت ماه رمضان در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند می ‏طلبند، اجر و پاداشی که خود خداوند به آنان وعده داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  عید فطر، بهار معنویت و عبودیت از راه رسید و نوای دل انگیز «الله اکبر، الله اکبر، لا اله الا الله و الله اکبر ولله الحمد والحمدلله علی ما هدانا وله الشکرعلی ما اولانا» در سراسر این دیار کهن طنین انداز و سراسر ایران زمین غرق در عطر معنویت و عبودیت خواهد شد.
عید فطر، هنگامه ی شادمانی مؤمنان و نزول رحمت پروردگار عالمیان است، روزی که بندگان مخلص از آزمون بزرگ الهی سربلند و پیروزمندانه بیرون می آیند و بر نفس خویش پیروز می شوند و پاداش یک ماه عبادت و بندگی را از یگانه ی هستی دریافت می دارند. این عید هدیه ای محسوب می شود که از طرف خداوند به مسلمانان اعطا شده و به فرموده پیامبر اکرم(ص) چنین اجری پیش از این به هیچ کس داده نشده است.
عید فطر روزی خجسته و ارزشمند برای مومنان به شمار می رود تا به فطرت اصلی و حقیقی خویش بازگردند و از برکت های بی شمار آن بهره مند شوند و چه شایسته است که مسلمانان به پاس تمامی نعمت ها و رحمت های خالق هستی در اتحادی بزرگ به نماز می ایستند و با ذکر أللَّهُمَّ أَهْلَ الْکِبْرِیاءِ وَ الْعَظَمَةِ، وَ أَهلَ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوتِ وَ أَهْلَ الْعَفْوِ وَ الرَّحْمَةِ وَ... اعتقاد و ایمان راسخ خویش را به دین مبین اسلام نشان می دهند.



نماز باشکوه عید فطر، تجلی زیبای وحدت مسلمین است
این در حالی است که آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اقامه نماز عید فطر در سراسر کشور، گفت: اقامه نماز باشکوه عید سعید فطر در سراسر بلاد اسلامی ، تجلی زیبای وحدت مسلمین در کل جهان است.
وی ادامه داد: باید بعد از ماه مبارک رمضان بر حفظ و تداوم معنویت حاصل شده از ماه رمضان تلاش کنیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: عید حقیقی برای ما زمانی است که از معصیت به دور باشیم و مقابل ظلم بایستیم و سر تسلیم در برابر ظالم فرو نیاوریم.

عید فطر، عید بندگی است/خداوند در روز عید فطر به بندگان عیدی می دهد
از طرفی حجت الاسلام و المسلمین شفیع زاده در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تبریک فرارسیدن عید فطر با اشاره به اینکه عید فطر، عید بندی است، اظهار داشت: یک ماه خدای متعال به همه ما توفیق داد که مهمان او باشیم و در واقع میزبان خدا و بندگان مهمان بود.
وی ادامه داد: در این یک ماه توانستیم آن شرایط الهی که خداوند متعال فرمودند را انجام دهیم، خدای متعال در واقع عید فطر را برای عیدی گرفتن معنوی ما بندگان از او قرار داد.
این کارشناس دینی خاطرنشان شد: خداوند در این روز به بندگان خود عیدی می دهد.



نماز عید فطر تجلی وحدت امت اسلامی است
همچنین حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با تبریک عید فطر با اشاره به اینکه این مهمترین عید اسلامی است، خاطرنشان شد: نماز عید فطر تجلی وحدت امت اسلامی است .
وی ادامه داد: به لطف خدا هر سال این نماز باشکوه تر و با عظمت تر در تمام ایران اسلامی برگزار می شود.

سعادت و کمال، پاداش خداوند به مومنان در عید فطر است
همچنین آیت الله محمود رجبی در گفتگویی با اشاره به اینکه عید فطر یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است، اظهار داشت: عید در فرهنگ دینی به معنای روزی است که انسان موفق شده است در مسیر قرب خداوند یک قدمی برداشته و به  کمالات خود بیافزاید.
وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماه تقرب الهی است که بندگان خدا توفیق پیدا می کنند اعمال نیک انجام دهند زمینه سعادت و کمال خود را فراهم کنند.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه روزه داران در پایان ماه مبارک رمضان این توفیق بندگی را جشن می گیرند، گفت: عید به معنای جشن گرفتن این موفقیتی است که در طول ماه رمضان برای افراد حاصل شده است .
وی بیان داشت: بندگان خدا باید کارهای نیک و اعمال شایسته مانند رسیدگی به محرومین و نیازمندان و اعمال عبادی که در ماه مبارک انجام می داد را ادامه دهند و این گونه نباشد که این اعمال فقط در یک بازه زمانی خاصی انجام بگیرد.
آیت الله رجبی افزود: در روایات آمده است که در این روز خداوند وقتی مومنان به نماز عید فطر می روند صدا می زند که شما بندگان برای من روزه و نماز خواندید برگردید که شما را آمرزیدم بخاطر اعمال نیکی که به نیت من انجام دادید.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین در این روز در دعای نماز عید می خوانیم که خدایا تو این روز را برای مسلمین عید قرار دادی و آن وقت از خدا می خواهیم که ما را در تمام خوبی هایی که بندگان صالح و مخلص تو انجام دادند ما  را هم  وارد کند و از همه چیز های بد خارج کند.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/33230
اخبار مرتبط

نظرات شما