نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران:

رسالت جهاد و شهادت یکی از این رسالت‌های روحانیون است/برگزاری 711 یادواره شهدای روحانی در شهرستان ها

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به برگزاری 711 یادواره شهدای روحانی در شهرستان ها، گفت: رسالت جهاد و شهادت یکی از این رسالت‌هاست که روحانیت فقط مدعی نبوده بلکه راهبر و امامت عملی هم بر عهده داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی به همراه جمعی از اعضای ستاد کنگره شهدای روحانی  امروز در دیدار با آیت‌الله حسین نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه روحانیت رسالت خود را در همه عرصه‌ها به خوبی انجام داده است، اظهار کرد: رسالت جهاد و شهادت یکی از این رسالت‌هاست که روحانیت فقط مدعی نبوده بلکه راهبر و امامت عملی هم بر عهده داشته است و نتیجه‌اش هم این می‌شود که آمار شهدا، جانبازان و آزادگان از همه اقشار بیشتر است.
وی ادامه داد: آمار شهدای روحانی بسیار بیشتر از این چهار هزار نفر می باشد چرا که بسیاری از کسانی که در جبهه حاضر شده اند طلبه بوده اند اما هیچ پرونده ای در حوزه نداشته اند اما حوزه علمیه طلبگی این چهار هزار نفر را تایید و بنیاد شهید هم شهادت آنها را تایید کرده است.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهدای روحانیت محدود به دفاع مقدس نیستند، گفت: در راستای برگزاری کنگره شهدای روحانی، 711 یادواره شهرستانی و 55 کنگره استانی که 35مورد سال های قبل و 20مورد امسال برگزار شده است.
وی اضافه کرد: در این خصوص  34 جلد کتاب تهیه شده است و هر روحانی را در سه صفحه معرفی کردیم و در این میان تفاوتی میان شهدا قائل نشدیم همچنین یک جلد کتاب واحد با عنوان پیام شهدا با محوریت سیره و سفارش شهدا برای عموم مردم تهیه شده است.
حجت الاسلام حاج صادقی عنوان کرد: 10 جلد کتاب صوتی و 117 کتاب دیگر توسط کنگره‌ها و یادواره‌های استانی تهیه شده است و بسیاری از آثار دیگری به دست آمده که در کنار کنگره شهدا در نمایشگاهی به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی افزود: کنگره شهدای روحانی چهارم خردادماه در مصلی قدس قم با حضور و سخنرانی رئیس جمهور و فرمانده کل سپاه برگزار خواهد شد و همزمان در حوزه‌های علمیه سراسر کشور خانواده‌های شهدای روحانی حضور خواهند داشت و با این کنگره همراهی خواهند کرد.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در برگزاری این کنگره همه نهاد ها و وزارتخانه ها همکاری کرده اند، گفت:سطح تحصیلات و جایگاه 3890 نفر از چهار هزار شهید روحانی در حوزه مشخص شده است.
وی ادامه داد: از چهارهزار نفر 149 نفر روحانی اهل سنت و مابقی شیعه هستند.57 شهید برای دوران مشروطه و بیش از 3600 نفر شهدای دوران دفاع مقدس می باشند.
حجت الاسلام حاج صادقی با اشاره به اینکه عضویت 3314 نفر از شهدای روحانی بسیجی است، گفت: 381 نفر عضویت سپاه، 27 نفر عضویت ارتش، 16 نفر عضویت نیروی انتظامی، 33 نفر عضویت جهاد سازندگی، 21نفر عضویت قوه قضائیه، 22نفر نماینده مجلس و 6 نفر با عضویت صدا و سیما هستند.
وی ادامه داد: از این تعداد 2259 نفر تحصیلات سطح مقدماتی ، 937 نفر تحصیلات سطح یک، 251 نفر تحصیلات سطح دو ، 88 نفر تحصیلات سطح سه، 181 نفر تحصیلات سطح چهار و 30 نفر تحصیلات سطح اجتهاد را داشته اند.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه بیشتر شهدا روحانی در عملیات کربلای 5 بوده است، گفت: شهدای روحانی بیشتر در محورهای تبلیغی رزمی، فرماندهی و پشتیبانی بوده اند.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/33603
اخبار مرتبط

نظرات شما