با سخنرانی رئیس جمهور و فرمانده کل سپاه؛

کنگره 4هزار شهید روحانی در قم برگزار می شود

سخنگوی سپاه پاسداران از برگزاری کنگره چهار هزار شهید روحانی در استان قم خبر داد و گفت: سخنران ویژه این کنگره آیت الله رئیسی و سرلشکر سلامی فرمانده سپاه پاسداران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار رمضان شریف ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری کنگره 4000 شهید روحانی در سالن جلسات مدیریت مدرسه علمیه  معصومیه برگزار شد، اظهار داشت: جنگ یک مقطع تعیین کننده برای همه ملت ها است اگر ملتی در یک جنگ شکست بخورد مردم آن برای سالهای متمادی احساس حقارت می کنند؛ آلمان و ژاپن برغم تمام پیشرفت ها، بعد از شکست در جنگ های جهانی هنوز نیز نتوانسته اند غرور و هویت ملی خود را مانند دوران قبل از جنگ بازیابی کنند و هنوز این کشور از حق وتو برخوردار نیست.

وی ادامه داد: پیروزی در جنگ و ناامید کردن دشمن در رسیدن به اهداف اش نقطه عطف و مبدأ مهمی در زندگی مردمان یک کشور است.

دفاع مقدس مقطع نورانی برای ملت ایران است
رئیس کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی کنگره ملی 4000 شهید روحانی با بیان اینکه دفاع مقدس مقطع نورانی برای ملت ایران است، تصریح کرد: پیمانهای فرامنطقه ای ناتو و ورشو بهمراه کشورهای مرتجع منطقه برای زمین گیر کردن انقلاب اسلامی هم پیمان شدند تا اجازه ندهند گفتمان سومی در جهان دوقطبی حاکم در آن دوران سر بلند کند.

 وی افزود: حزب بعث از حمایت همه جانبه این کشورها برخوردار بود امّا ملت ایران سرافرازانه و با امید و با تکیه بر مبانی فرهنگی این مقطع از تاریخ را به نفع خود رقم زد.

دفاع مقدس به عنوان سکوی پرش و پیشرفت کشور بوده است
سردار رمضان شریف تصریح کرد: دفاع مقدس به عنوان سکوی پرش و پیشرفت در زمینه های مختلف به ویژه پیشرفت های نظامی بوده که همه این ها به دلیل تجارب در هشت سال دفاع مقدس به دست آمده است. برغم تمام توطئه ها و تلاش های دشمنان، ملت ایران توانست در آن مقطع مهم تاریخی هویت و عزت خود را حفظ کند و امروز اثری از رژیم بعث و ژنرال های آنها وجود ندارد اما انقلاب اسلامی روند روبه رشد و بالنده ای دارد.

وی گفت: دشمن در تلاش است تا دستاوردهای ملی ایران را زیرسوال ببرد تا از رهگذر آن روح ناامیدی بر کشور سایه بیفکند.

سخنگوی سپاه پاسداران با اشاره به دوران سازندگی بعد از جنگ هشت ساله، ابراز داشت: اقدامات انجام شده در دوران سازندگی با توجه به نیاز آن روزهای کشور مهم و ضروری بود و شایسته بود در آن دوران نیز به مثابه سازندگی و عمران کشور، توجه بیشتری به اصل فرهنگ ایثار و شهادت صورت می گرفت.


کاروان‌ها و یادمان‌های راهیان نور یکی از جریان‌سازی‌های فرهنگی در عرصه دفاع مقدس است
وی اضافه کرد: کاروان‌ها و یادمان‌های راهیان نور به‌عنوان یکی از جریان‌سازی‌های فرهنگی در عرصه دفاع مقدس است همچنین تولید آثار فاخر سینمایی در حوزه دفاع مقدس یکی دیگر از جریان‌های مورد نظر بوده است که با وجود اینکه برخی آثار تولید شد اما جریان‌سازی گسترده‌ای صورت نگرفت.

رئیس کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی کنگره ملی 4000 شهید روحانی با اشاره به برگزاری یادواره و کنگره شهدای در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف کشور عنوان کرد: برای همه اقشاری که در دفاع مقدس حضور داشتند کنگره برگزار شده است و در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانیت نیز در همه استان‌های کشور مراسم‌هایی برگزار شده است و در سطح کشور مازندران بهترین عملکرد را از نظر کمی و کیفی در برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا دارد که بیشتر هم مردم مازندران به ویژه خانواده شهدا محوریت این برنامه‌ها هستند.

وی بیان کرد: کنگره شهدای روحانیت با توجه به شرایط اقتصادی و با تدبیر نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با کمترین هزینه های جانبی برگزار می شود.

سردار رمضان شریف با بیان اینکه بخش اعظم شهدای روحانی مربوط به دوران هشت دفاع مقدس است، گفت:  آن ها نه صرفا به عنوان مبلغ بلکه به عنوان فرمانده و خط شکن حضور جدی در جبهه جنگ داشتند.

هجمه سازمان یافته از سوی دشمن در خصوص اقدامات اخیر دشمن
وی با بیان این که امروز شرایط ما نسبت به شرایط ابتدای انقلاب بسیار بهتر است، اظهار کرد: البته منکر نارسایی ها نیستیم اما اگر قرار باشد در هر کشوری تحول اقتصادی اتفاق بیوفتد باید تمام مسئولین و مردم آن کشور رنج و مشقت ناشی از این سیاست را تحمل کنند و ما علاوه بر اینها شاهد یک هجمه سازمان یافته از طرف دشمن هستیم در حالی که مسئولین ما دلسوز مردم هستند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: برگزاری این کنگره این پیام را دارد که روحانیت از ابتدای نهضت انقلاب و در همه بلایای طبیعی که در این سال ها اتفاق افتاده و همه گیری کرونا پیشگام و پیشقدم بودند.


برگزاری کنگره شهدای روحانی با سخنرانی رئیس جمهور و فرمانده کل سپاه
وی از برگزاری کنگره شهدای روحانی در تاریخ چهارم خردادماه در مصلای شهر مقدس قم خبرداد و گفت: آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانان اصلی این کنگره هستند و حجت‌الاسلام والمسلمین حاج صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه نیز به ارائه گزارشی از دستاوردهای این کنگره خواهد پرداخت.

سردار رمضان ریف برگزاری سلسله نشست‌های کنگره شهدای روحانی را اقدامی مؤثر در معرفی شهدای روحانی دانست و تصریح کرد: تولید سریال و فیلم سینمایی فاخر و ارائه چندین جلد کتاب فاخر می‌تواند تاثیر بسیاری داشته باشد اما اصل برگزاری یادواره شهدای روحانی و استمرار آن، موضوع محوری و اصلی است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌زمان با کنگره شهدای روحانی در قم، نشست ویدیو کنفرانسی با حضور خانواده‌های شهدا و به میزبانی حوزه‌های علمیه در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

رئیس کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کنگره ملی 4000 شهید روحانی خاطرنشان کرد: نمایشگاه دستاوردها و آثار شهدای روحانی نیز با حضور استان‌های مختلف کشور و برپایی بیش از 50 غرفه در مصلای شهر مقدس قم برپا شده است.

وی با بیان اینکه در کنگره شهدای روحانی تکریم و تجلیل از همه شهدای روحانی بدون توجه به گرایش‌ها و رویکردها مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: نمایندگان این کنگره در استان‌های مختلف در منازل شهدای روحانی حضور یافته و به تجلیل از خانواده‌ها پرداختند.

تولیدات فاخر مثل سلام فرمانده شور و شوقی در نسل جدید ایجاد کرده است
سردار شریف با اشاره به اهمیت تولیدات فاخر رسانه ای، گفت: تولید یک سرود مانند " سلام فرمانده" که مضمون آن اطاعت از حضرت ولی عصر(عج) و مقام معظم رهبری است شور و شوق بی نظیری در بین نسل جدید ایجاد کرده و به زودی همایش بزرگی در ورزشگاه آزادی در این خصوص برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: کم کردن رنج معیشتی یکی از اولویت های مهم سپاه و بسیج است و سپاه بدون مردم ارزش و اعتباری ندارد.

عدالت در توزیع یارانه‌ها ضروت داشت
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصلاح نظام توزیع یارانه ای کشور را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: دولت اداره بهتر کشور و اجرای عدالت را در اجرای این سیاست ارزیابی می کند و اگر این سیاست در هر کشور دیگری اجرا می شد تمام ارکان آن برای اجرای درست آن متفق می شدند در حالی که هم اکنون بیشترین هجمه خارجی وجود دارد و برخی افراد نفوذی و یا کم اطلاع برعلیه این طرح تلاش می کنند.

وی گفت: مسوولان کنونی کشور افرادی دلسوز هستند و عملکرد تاریخی و دیدگاه های آنها نیز این مهم مساله را اثبات می کنند و آنها نمی خواهند با اجرای این طرح به توده مردم فشار وارد شود.

سردار رمضان شریف اظهار داشت: طی سالهای گذشته همواره فاصله طبقاتی و شکاف های اجتماعی افزایش یافته و همه اقتصادان دولت های مختلف بر اینکه باید طرحی نو در مدیریت اقتصادی کشور پیاده شود اتفاق نظر دارند و اصل این اقدام دولت را قبول دارند.

وی خاطرنشان کرد: مردم برغم تمام تبلیغات دشمنان برای اعتراضات و به آشوب کشیدن کشور بعد از سیاست های ارزی اخیر با بصیرت ایستادگی کردند و در کنار دولت ماندند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اصل این اقدام برای کاهش فاصله طبقات اجتماعی و توزیع عادلانه یارانه ها ضرورت دارد اما لازم است در عرصه عمل نیز مجریان با قدرت و دقت آن را انجام دهند.

وی اضافه کرد: باید روح و اراده جمعی به نحوی مدیریت شود که از اقدامات اساسی به خصوص در مباحث اقتصادی حمایت های لازم توسط نخبگان و عموم مردم صورت بگیرد.

رژیم صهیونیستی را در نزدیکی مرزهای خودمان تحمل نمی کنیم

رئیس کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کنگره ملی 4000 شهید روحانی در ادامه با اشاره به حمله و انهدام مواضع صهیونیست ها در مناطق شمالی کشور عراق طی چند روز گذشته توسط سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها عملا و رسما اعلام کردند که آنها منافع جمهوری اسلامی را برنمی تابند و در این خصوص تعارف ندارند و در این شرایط ما نمی توانیم در نزدیکی خودمان آنها را تحمل کنیم و ما پیش از هر گونه اقدامی نیز مسوولان محلی اطلاعات و هشدارهای لازم را می دهیم.

وی تاکید کرد: با اشراف اطلاعاتی و قدرتی که در سپاه وجود دارد در صورت ارتکاب هر گونه شرارت از سوی صهیونیست ها، این قبیل حمله ها و انهدام های از سوی ما تکرار خواهد شد و ما قبل از حمله، مسوولان محلی را از انجام عملیات مطلع می کنیم.

سردار شریف ابراز داشت: رژیم صهیونیستی هم اکنون در وضع استیصال آمیزی قرار دارد و آنها که روزی امنیت را مهمترین مولفه خود ارزیابی می کردند، امروز نگران فروپاشی زودهنگام خود هستند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/33624
اخبار مرتبط

نظرات شما