مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم مطرح کرد:

اجرای بیش از 15برنامه محوری در سالروز آزادسازی خرمشهر/برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان خبر داد و گفت: بیش از 15برنامه محوری در سالروز آزادسازی خرمشهر در استان قم برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام علی لقمان‌پور ظهر امروز در نشست خبری برنامه های گرامیداشت سوم خرداد و هفته مقاومت و پیروزی که در سالن جلسات صدا وسیما  برگزار شد اظهار داشت: چهار دهه از سالروز آزادسازی خرمشهر می گذرد.
وی ادامه داد: رسانه ها روایتگری و جهاد تبیین را انجام می دهند و اگر رسانه ها در دوران دفاع مقدس نبودند  آزاد سازی خرمشهر مغفول می ماند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به اینکه شعار امسال «مام مقاوم هستیم» می باشد، گفت: سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر روز مقاومت و پیروزی و چهارم خرداد روز دزفول روز مقاومت و پایداری است.
وی خاطرنشان کرد: امسال برای روز آزاد سازی خرمشهر دو برنامه اصلی و 15 برنامه محوری در استان خواهیم داشتیم.
لقمان پور افزود: امسال در سالروز آزادسازی خرمشهر صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان ساعت 9 صبح در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار خواهد شد.
وی ابراز داشت: فعالیت ابتکاری مهم دیگری که امسال توسط صدا و سیما انجام خواهد شد پخش بانگ مقاومت و پیروزی راس ساعت 11 صبح است. این ساعت به این عنوان انتخاب شده است که آزادسازی خرمشهر در این ساعت اعلام شده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به دیگر برنامه های محوری استان قم، گفت: برگزاری همایش پیشکسوتان  ارتش، برگزاری نمایشگاه کنگره شهدای روحانی در قم، رونمایی از یادمان شهید کلهری در تهران، غبارروبی مزار شهدای سوم خرداد ، اجرای رژه موتوری، همایش میراث فرهنگی دفاع مقدس، همایش پیشکسوتان  نیروهای مسلح استان، برگزاری اختتامیه یازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف، اجرای برنامه دبیرستان و برخی از برنامه های دیگر برای سالروز آزادسازی خرمشهر می باشد.
وی اضافه کرد: همایش لشکر 17علی ابن ابیطالب(ع) در سالن موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد. لشکر 17قم در این عملیات نقش محوری داشته است. استان قم در این عملیات 195شهید و 1560مجروح و 274 مفقود الاثر را تقدیم نظام کرده است.
لقمان پور با اشاره به ساختمان موزه انقلاب اسلامی، گفت: امسال ساختمان و محوطه باغ موزه انقلاب اسلامی تمام خواهد شد اما موزه آرایی که نیازمند طراحی هنرمندان است هنوز نیازمند زمان است.
وی افزود:برای دفاع مقدس دو رشته در مقطع کارشناسی، هشت رشته در مقطع ارشد و یک رشته در مقطع دکترا با مصوبه وزارت علوم ایجاد شده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: استان قم برای اولین بار رشته کاردانی موزه و روایتگری دفاع مقدس را از طریق سایت سنجش و به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی راه اندازی کرده است.
وی اضافه کرد: مجوز دانشگاه جهاد و مقاومت در موزه انقلاب اسلامی از وزارت علوم گرفته شده است که باید زیرساخت های آن در ساختمان ایجاد شود.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/33655
اخبار مرتبط

نظرات شما