معاون اجرایی حرم حضرت معصومه(س) مطرح کرد:

اجرای بیش از ۵۰ عنوان برنامه استانی و ملی به مناسبت دهه کرامت در قم

رییس ستاد آیین‌های فاطمی حرم کریمه اهل‌بیت(س) از اجرای بیش از 50 عنوان برنامه استانی و ملی ویژه دهه کرامت خبرداد و گفت: افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت روز میلاد حضرت، با خطبه‌خوانی خادمان حرم و سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، هادی محمودنژاد در نشست خبری برنامه های آستان مقدس فاطمی در دهه کرامت که ظهر امروز در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) آستان مقدس بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های حرم مطهر از عصر سه‌شنبه هفته جاری هم‌زمان با شب میلاد کریمه اهل‌بیت(س) با برگزاری مراسم تعویض پرچم و مداحی در صحن امام رضا(ع) آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: جشن‌های دهه کرامت هم‌زمان با روز میلاد حضرت معصومه(س) در حرم بانوی کرامت آغاز می‌شود و آیین اختتامیه نیز در حرم امام رضا(ع) هم‌زمان با میلاد امام رئوف خواهد بود.

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه(س) گفت: امسال تولیت حرم حضرت رضا(ع) در روز میلاد حضرت معصومه(س) سخنران آیین خطبه‌خوانی خواهد بود که این برنامه ساعت ۸ با حضور تولیت آستان کریمه اهل‌بیت(س)، مهمانان و مدیران استانی ترتیب می یابد.

وی خاطرنشان کرد: صبح روز میلاد نیز آیین جاروکشی قبل از خطبه‌خوانی در صحن امام رضا(ع) اجرایی می‌شود که برنامه پذیرفته شده و ارزشمندی است.

محمودنژاد گفت: همایش «دختران آفتاب» ویژه دختران نوجوان و جوان با مشارکت آموزش‌وپرورش و معاونت زنان ریاست جمهوری ۱۱ خردادماه جاری ساعت ۱۷ با حضور تولیت حرم حضرت معصومه(س) و نماینده ریاست جمهوری در حوزه بانوان برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: بانوان و دختران باید سهم بیشتری از این آستان و جشن‌ها داشته باشند و امیدواریم بتوانیم خدمات ارزشمندی در این حوزه داشته باشیم.

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اعزام سفیران کریمانه به برخی استان‌های کشور، بیان کرد: در طول دهه کرامت خادمان آستان در برخی استان‌ها، بیمارستان‌ها و فضاهای خدماتی با در دست داشتن پرچم حرم حاضر می‌شوند و برنامه‌های خاصی اجرایی می‌شود؛ حضور خادمان در برخی کشورها نیز برنامه‌ریزی شده است.

محمودنژاد همچنین با بیان این‌که وظیفه اصلی در آستان حضرت معصومه(س) نگهداری حرم به‌عنوان میراث و ارائه خدمت به حرم است، گفت: در ابتدای انقلاب کل زیربنای حرم با تمام توسعه‌ها ۱۴ هزار مترمربع بود که امروز به ۱۰۷ هزار مترمربع رسیده است که عمدتا در حوزه خدماتی و رفاهی توسعه یافته است.

وی افزود: در دهه کرامت از سقاخانه با ۱۴ آبخوری در ضلع جنوبی حرم، رونمایی از فاز دوم طرح کاشی‌کاری در صحن امام هادی(ع) و رونمایی از ۲ درب هنری در ایوان آینه که کار فوق‌العاده ارزشمند و هنرمندانه است رونمایی خواهد شد.

رییس ستاد آیین‌های فاطمی حرم کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر این‌که نمی‌توانیم به دلیل میراثی بودن مرمت قسمت‌هایی از حرم را انجام ندهیم، افزود: باید با حفظ آثار و رعایت دستورالعمل‌ها کار مرمت اجرایی شود و کاشی‌هایی که در محل قابل نگهداری نباشد به موزه منتقل می‌شود.

محمودنژاد همچنین با بیان این‌که عدم تامین منابع مالی علت اصلی ناتمام ماندن پروژه ضلع شرقی حرم مطهر از جمله کتابخانه و شبستان حضرت زهرا(س) است، اضافه کرد: کمتر از ۲۰ درصد از این طرح باقی ‌مانده که شامل حوزه تاسیسات، برق و مکانیک می‌باشد و ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/33820
اخبار مرتبط

نظرات شما