معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور:

اصلاح تعرفه، برون‌سپاری و توسعه سند رسمی طرفیت‌های خوبی برای دفاتر اسناد رسمی ایجاد می‌کند

معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور گفت: اصلاح تعرفه، برون‌سپاری برخی از اقدامات قوه به دفاتر و توسعه سند رسمی سه اقدامی است که برای دفاتر اسناد رسمی درحال انجام است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسن بابایی معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور شامگاه چهارشنبه در دیدار با سردفتران و دفتر یاران اسناد و ازدواج وطلاق استان قم که در سالن جلسات کانون استان قم برگزار شد، اظهار داشت: قم هجدهمین استانی است که در آن حضور پیدا کردیم تا با حضور میدانی مشکلات را بشنویم و بررسی کنیم
وی با بیان این که نیازمند برنامه محوری هستیم، ادامه داد: برنامه محوری یکی از اولویت‌های اصلی است  چرا که باید بدانیم کجا می‌رویم و در واقع باید با برنامه پیش برویم.
بابایی به مشکلات بیان شده از سوی دفاتر اسناد رسمی اشاره کرد و بیان داشت:  یکی از چالش‌های ما دفاتر اسناد رسمی و مشکلاتی است که این دفاتر با آن روبرو هستند برای حل این مشکلات باید وضعیت موجود را تبیین و ظرفیت‌ها را بشناسیم.
وی ادامه داد: در استان‌های همدان و مرکزی نبود ساختار منسجم را در دفاتر مشاهده کردیم و از همین رو  در نظر داریم اصلاح ساختار و ایجاد ساختار ملی را عملیاتی کنیم.
بابایی بیان داشت: موضوع بعدی انفعال در اقدامات تشکیلاتی و ساختاری است که تاکنون مغفول مانده است چرا که  در سازمان ثبت مأموریت‌ها گسترده است و در این میان نقش فعالی از کانون‌ها می‌خواهیم تا با تشکیل کمیته‌های تخصصی کارها را جلو برود و به‌عنوان بازوی کمکی عمل کنند.
وی ابراز داشت:  از روز اول تمامی مشکلات سردفتران را مطرح شناسایی کردیم و پیگیر برطرف‌کردن آن‌ها هستیم که در این میان یکی از اقدامات صورت‌گرفته  بررسی جهت واگذاری تنظیم اسناد  مبایعه نامه و تعهد به بیع دفاتر اسناد رسمی است  
معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور تصریح کرد:  اصلاح تعرفه، برون‌سپاری برخی از اقدامات قوه به دفاتر و توسعه سند رسمی سه اقدامی است که برای  دفاتر اسناد رسمی بررسی شده  ودر حال انجام است.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/34097
اخبار مرتبط

نظرات شما