در تأمین اجتماعی قم صورت گرفت؛
ارائه ۲۷ هزار مشاوره به مراجعهکنندگان
رئیس اداره روابطعمومی تأمین اجتماعی قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان دیماه مرکز ارتباطات مردمی این اداره کل و واحدهای مشاوره در شعب به ۲۷ هزار و ۶۳۰ تن مشاوره دادهاند.
وی اضافه کرد: مرکز ارتباطات مردمی سازمان با شماره ۱۴۲ در دهه ۸۰ و تبدیل به شماره ۱۴۲۰ در دهه ۹۰ ضمن انجاموظیفه اطلاعرسانی و پاسخگویی به مخاطبان و تماسگیرندگان، در بسترسازی فرهنگی اجتماعی مناسب فرایندهای اجرایی نیز همکاری دارند.
وی ادامه داد: در حال حاضر به طور میانگین ماهانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مراجعه حضوری یا تماس تلفنی توسط همکاران مشاوره شعب و اداره کل تأمین اجتماعی استان قم پاسخگویی و رسیدگی میشود.
تلخابی در خصوص اقدامات اداره کل متبوع در راستای طرح تکریم اربابرجوع و مشتریمداری نیز بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی بهعنوان نهاد پاسخگو و بهمنظور تأمین مسیر مناسب رسیدگی به شکایات و اطلاعرسانی مناسب مخاطبان و مراجعان فاز اول مرکز ارتباطات مردمی سازمان CRM در مرداد سال ۹۵ افتتاح کرد که این مرکز پاسخگوی مراجعان حضوری و تماسهای تلفنی با شماره ۱۴۲۰ است.
وی گفت: در فاز دوم، اداره ارتباطات مردمی اداره کل تأمین اجتماعی استان قم بدون اخذ پیششماره با تلفن ۱۴۲۰ مستقیماً به مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی مستقر در ستاد مرکزی وصل میشود و از طریق کارشناسان این واحد و رابطان CRM در ادارات کل استانها پاسخگویی و پیگیری رسیدگی به شکایات صورت میپذیرد.
وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی بهعملآمده در حوزه مرکز ارتباطات مردمی سازمان CRM با معاونتها و ادارات کل تخصصی سازمان تأمین اجتماعی، نمایندگان مسئول در حوزه رسیدگی به شکایات معرفی شدهاند که از طریق سیستم CRM تحت عنوان رابط حوزه تخصصی تابعه، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات واصله را به عهده دارند.
به گفته تلخابی، رابطان CRM مکلف هستند بهصورت مداوم پایش ارجاعات رسیدگی به شکایات را انجام داده و به مرکز ارتباطات مردمی منعکس کنند.
ارائه ۵۴ خدمت غیرحضوری
وی با اشاره به لزوم برنامهریزی بهمنظور ارائه خدمات غیرحضوری به مردم، حذف مراجعات حضوری مخاطبان برای دریافت خدمات را از برنامههای مهم سازمان تأمین اجتماعی در استان برشمرد.
وی اضافه کرد: بر همین اساس ۵۴ خدمت مهم و پرمخاطب تأمین اجتماعی استان قم از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir قابلدریافت توسط مخاطبان است.
تلخابی با بیان اینکه مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی به شماره ۱۴۲۰ نیز آماده ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به مردم است، خاطرنشان کرد: تمام این زیرساختها بهمنظور حفظ سلامتی مردم و مخاطبان تأمین اجتماعی آماده شده و دیگر برای دریافت خدمات ۵۴ گانه نیاز به مراجعه حضوری نیست.
وی تأکید کرد: کارفرمایان، بیمهشدهها و مستمریبگیران سازمان تأمین اجتماعی میتوانند بدون خروج از منزل، هم از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir و هم از طریق سامانه تلفنی ۱۴۲۰ تمام درخواستهای خود را از تأمین اجتماعی استان قم به ثبت برسانند و پیگیری کنند.
انتهای خبر /
نظرات شما