معاون امور اسناد سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور:

تعرفه‌های ازدواج و طلاق افزایش می‌یابد

معاون امور اسناد سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور گفت: در خصوص تعرفه‌های دفاتر ازدواج در ماده ۵۴ قانون به‌صراحت آمده است که تغییر تعرفه‌ها باید هر ۴ سال یک‌بار باید باشد که با پیگیری‌های صورت‌گرفته به دو سال یک‌بار تغییر پیدا کرده است که در آینده نزدیک ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  مهدی اقبال در جلسه دیدار عمومی حسن بابایی معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور با سردفتران و دفتر یاران اسناد و ازدواج استان قم که شامگاه چهارشنبه در سالن جلسات کانون استان قم برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: در مدیریت جدید سازمان و در ابتدای کار در سال گذشته ما با دو  بحران آیین‌نامه اصلاحی  و  ماده ۲۹ روبرو شدیم که درخواست‌های زیادی نیز از سوی سردفتران در این زمینه‌ها وجود داشت.
وی ادامه داد:  با پیگیری و دستور دکتر بابایی معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور آیین‌نامه اصلاحی با موافقت ریاست محترم قوه دوباره مورد اصلاح قرار گرفته تا تمامی مشکلات و خواسته‌های سردفتران در آن تأمین شود.
اقبال بیان داشت:  در خصوص تعرفه اسناد رسمی هم جلسات متعددی تشکیل شده است تا بتوانیم در این زمینه نیز خواسته‌های سردفتران را تأمین کنیم.
وی توسعه اسناد رسمی را مهم برشمرد و گفت:  در توسعه سند رسمی با وزارت راه و شهرسازی و اداره تعاون مکاتباتی صورت گرفت تا تعاونی‌هایی که در مسکن ملی فعال هستند قراردادهای خودشان را در دفاتر اسناد رسمی ثبت کنند.

معاون امور اسناد سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور در خصوص گلایه‌های سردفتران ازدواج و طلاق نیز بیان داشت: در خصوص تعرفه‌های دفاتر ازدواج در ماده ۵۴ قانون به‌صراحت آمده است که تغییر تعرفه‌ها باید هر  ۴  سال یک‌بار باید باشد  که با پیگیری‌های صورت‌گرفته به دو سال یک‌بار تغییر پیدا کرده است که در آینده نزدیک ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد:  علاوه بر این ثبت واقعه ازدواج موقت را نیز در نظام‌نامه گنجاندیم تا این کار نیز در دفاتر انجام شد.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/34101
اخبار مرتبط

نظرات شما