عبور از قله پیک مصرف با همکاری همه بخش‌ها

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: با اجرای صحیح برنامه‌های مدیریت مصرف توسط تمام بخش‌ها امیدواریم بتوانیم از قله پیک مصرف در سال جاری عبور کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق قم، مهندس سید محمد ارجمند زاده با اشاره به ابلاغ برنامه‌های مدیریت مصرف از سوی وزارت نیرو گفت: امسال با توجه به مصوبه هیئت‌وزیران و برنامه‌ریزی صورت گرفته برنامه‌ای برای خاموشی مطلق و سراسری نخواهیم داشت. 

وی با بیان اینکه برای بخش‌های صنعت، کشاورزی، اداری و خانگی برنامه‌ها تعریف شده است، اظهار داشت: با اجرای صحیح برنامه‌های مدیریت مصرف توسط تمام بخش‌ها امیدواریم بتوانیم از قله پیک مصرف در سال جاری عبور کنیم. 

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به پایش لحظه‌ای مصارف مشترکین در همه بخش‌ها خاطرنشان کرد: مشترکینی که مطابق برنامه نسبت به کاهش و مدیریت مصرف اقدام نکنند در مرحله نخست تذکر و اخطار دریافت می‌کنند و اگر همچنان بر همان روند، مصرف خود را  ادامه دهند قطع برق در انتظارشان است.
 
وی همچنین یادآور شد: 80 درصد مشترکین برق در استان قم خانگی هستند که 38 درصد مصرف برق استان را به خود اختصاص داده‌اند. 

ارجمند زاده تصریح کرد: در صورتی که تمام برنامه به ویژه در صنایع و کشاورزی به درستی اجرا شود دچار هیچ خاموشی در استان نخواهیم شد. 

وی با بیان اینکه تمام کنتورهای مشترکین کشاورزی، صنعتی و پرمصرف خانگی از راه دور به صورت لحظه‌ای قابل قرائت و کنترل است، ابراز داشت: چنانچه این مشترکین نسبت به کاهش مصرف به میزان سهمیه مشخص شده اقدام نکنند نسبت به قطع برقشان از راه دور اقدام می‌شود.
 
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به مشوق‌های در نظر گرفته شده برای مشترکینی که نسبت به مدیریت مصرف اقدام می‌کنند، اظهار داشت: چنانچه مشترکین خانگی نسبت به کاهش مصرف نسبت به سال گذشته اقدام کنند به ازای هر کیلووات معادل نرخ 5 کیلووات تشویقی دریافت می‌کنند.
 
وی همچنین گفت: مشترکین کشاورزی  در صورتی که روزانه به مدت 5 ساعت در استفاده از برق محدودیت ایجاد کنند در مابقی ساعات شبانه‌روز از برق رایگان بهره‌مند می‌شوند.
 
ارجمند زاده یادآور شد: مشترکین صنعتی نیز بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت توزیع نیروی برق استان به منظور کاهش مصرف، تعطیلی و موضوعاتی مثل به مدار آوردن مولدهای برق منعقد می‌کنند پاداش مدیریت مصرف دریافت می‌کنند.
 
وی ساعات پیک مصرف در فصل تابستان را 12 تا 17 و 20 تا 23 اعلام کرد و گفت: مشترکین می‌توانند با قرار دادن وسایل سرمایشی بر روی درجه 25، استفاده از دور کند کولرهای آبی و عدم استفاده از برخی از وسایل برقی مثل اتو، جاروبرقی، ماشین لباس‌شویی و ماشین ظرف‌شویی در ساعات پیک مصرف، تأثیر بسزایی هم در کاهش مصرف و پایداری برق در شبکه و هم کاهش هزینه‌های خود داشته باشند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/34236
اخبار مرتبط

نظرات شما