مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم:

ضرورت فرهنگ سازی برای استفاده از موتورسیکلت در قم / تقاطع های شهر قم هوشمند می شود

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه باید کارگروهی در خصوص فرهنگ سازی برای استفاده از موتور سیکلت تشکیل شود، گفت: موتورسیکلت در سطح شهر ترافیک ایجاد نمی کند ولی باید اقدامات استفاده مناسب از موتورسیکلت فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حسین شعبان زاده در میزگرد ضرورت فرهنگ سازی استفاده از وسال نقلیه شخصی در بین خانواده ها که در دفتر پایگاه خبری تحلیلی قم فردا برگزار شد اظهار داشت: برای فرهنگ سازی این موضوع که بجای استفاده از موتورسیکلت از حمل و نقل عمومی استفاده شود بسیار زمانبر و نیازمند برنامه جامع چند ساله و همتی مضاعف برای شفاسازی این موضوعات است.
وی ادامه داد: امروز کسی توان خرید خودرو را ندارد و به همین دلیل از موتور سیکلت استفاده می شود. البته موتورسیکلت هم نسبت به قبل بسیار افزایش قیمت داشته است ولی بازهم از آن استفاده می شود. در سنوات گذشته وقتی موتورسیکلتی توقیف می شد کمتر کسی دنبال آزاد سازی آنها می رفت اما امروز بسیاری از مردم با پرداخت جرایم و غیره به دنبال موتورسیکلت خود می روند.
باید اقدامات استفاده مناسب از موتورسیکلت فراهم شود/موتورسیکلت ترافیک ایجاد نمی کند
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ابراز داشت: در برنامه ریزی باید به گونه ای عمل کنیم که مردم به سمت عدم استفاده از موتورسیکلت نروند بلکه موتور باید استفاده شود چرا که این وسیله ترافیک ایجاد نمی کند اما باید اقدامات انجام شود که این وسیله خوب استفاده شود.

وی افزود: باید روی استفاده از کلاه ایمنی، لباس ایمنی، عدم انجام حرکات پرخطر و برخی موارد دیگر فرهنگ سازی انجام شود. باید دستگاه ها هم در این موارد وارد شوند و فرهنگ سازی های لازم را انجام دهند. باید در این خصوص کارگروهی در شهر ایجاد شود.
شعبان زاده با اشاره به اینکه برخی برنامه های هشدار دهند باید تکرار شود، گفت: شهرداری در چند ساله گذشته در افزایش ناوگان عمومی بسیار فعالیت کرده است و اقدامات خوبی هم در این راستا الخصوص افزایش اتوبوس های داخل شهر انجام گرفته است.
خط کشی کل شهر با رنگ نانو برای کاهش تصادفات
وی عنوان کرد: برای کاهش تصادفات، معابر را از نظر تجهیرات ترافیکی و خط کشی آشکار سازی هایی انجام شده و در این زمینه قراردادی هم اخیر بسته شده است که کل شهر خط کشی خواهد شد و رنگ نانو خواهد شد که در بحث تصادفات بسیار موثر خواهد بود.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به ایجاد تقاطع در شهر ، عنوان کرد: ایجاد تقاطع در کاهش تصادف بسیار تاثیر دارد چرا که سرعت را کاهش می دهد. البته شاید دسترسی آتش نشانی و اورژانس را با مشکل روبرو کند ولی حداقل از حیث تصادف کاهش ایجاد می کند.
وی اضافه کرد: استاندارسازی سرعت کاه ها موضوعی است که از سال گذشته در شهر شروع شده است که چندین مدل در سطح شهر ایجاد شده است. این سرعت کاه ها باعث کاهش سرعت در تمام وسایل نقلیه می شود.
همه ارگان ها و نهاد در خصوص فرهنگ سازی وظیفه دارند
شعبان زاده با اشاره به اینکه همه ارگان ها و نهاد در خصوص فرهنگ سازی وظیفه دارند، گفت: صدا وسیما می تواند با ارائه آمار صحیح از تصادفات که منجر به جرح و فوت می شود می تواند تاثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: همه مردم و اقشار مختلف جامعه می توانند در کاهش تصادفات سهیم باشند و باید در این زمینه کمک کنند.
باید طراحی کلاه ایمنی و موتورسیکلت مدنظر قرار بگیرد
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به کلاه ایمنی راکبان موتورسیکلت، عنوان کرد: طراحی کلاه ها به گونه ای است که در فصل گرما و سرما مانع از استفاده راکبان از کلاه می شود که باید در زمینه مکانیزم ساخت کلاه تفکر شود همچنین کلاه باید دید مناسب داشته باشد و راکب بتواند کناره ها را هم ببیند.
وی اضافه کرد: آشکار سازی معابر از حیث اینکه برخی از معابر مشکلاتی داشته باشند رنگ کاری معابر با رنگ نانو از بلوار آیت الله بروجردی شروع خواهد شد که این خطر کشی دو ماه به طول می انجامد.
تلاش برای هوشمندسازی تقاطع های شهر
شعبان زاده با اشاره به تقاطع هوشمند، گفت: در حال حاضر هوشمند سازی چهار تقاطع سطح شهر در دستور کار است و هر تقاطع 12الی 14روز زمان نیاز دارد تا تجهیز شود.
وی اضافه کرد: به مسئله فرهنگ سازی که موضوع این میزگرد است باید به صورت جامع رسیدگی شود.  از خانواده ها خواهش داریم از خرید موتورسیکلت برای فرزندان خود پرهیز کنند کسانی که آموزش ندیده اند و هیجان دارند حادثه خواهند ایجاد کرد. این افراد هم برای خود خطرآفرین هستند و هم برای عابرین و وسایل نقلیه دیگر خطر ایجاد خواهند کرد.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/34570
اخبار مرتبط

نظرات شما