معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قم در گفتگو با قم فردا مطرح کرد:

برخورد جدی با پزشک در صورت ارائه سند در دریافت های خارج از تعرفه/ مدیریت صحیح بیماری بیمار با پزشک خانواده

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهمیت وجود پزشک خانواده در مدیریت صحیح بیماری بیمار، گفت: اگر بیماری در خصوص دریافت هزینه اضافه از تعرفه و یا زیرمیزی سندی ارائه دهد با پزشک برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

 دکتر محسن رضایی آدریانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به مسئله زیرمیزی در تخصص های مختلف مخصوصا زنان و زایمان، اظهار داشت:در خصوص زیرمیزی اگر سندی از پرداخت به پزشک به ما ارجاع داده شود حتما برخورد جدی خواهیم داشت.
وی ادامه داد: از طرفی هم با تعزیرات هماهنگ کرده ایم تا جریمه های بسیاری سنگینی برای پزشکان متخلف در نظر گرفته شود.
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قم بااشاره به اینکه برخورد با زیرمیزی در تمام تخصص صورت میگیرد، گفت: در بیمارستان های دولتی این نظارت بیشتر است و در صورتی که هزینه بیشتر از تعرفه اعلام شده دریافت شود برخورد صورت خواهد گرفت.
وی عنوان کرد: هزینه زایمان طبیعی از زایمان سزارین بسیار کمتر است و نمی شود بیمار هم درد بکشد و هم هزینه بیشتری پرداخت کند اما در سزارین چون جراحی انجام می گیردباید هزینه جراحی پرداخت شود.
دکتر رضایی با اشاره به اینکه در نظر داریم هزینه بیشتری را به پزشک اختصاص دهیم، گفت:پرداخت خارج از تعرفه را نمی توان قانونی کرد تا بیمار از بیمه پایه و یا بیمه تکمیلی دریافت کند.
وی اضافه کرد: یکی از راه های مقابله با دریافت هزینه خارج از تعرفه و یا زیرمیزی مطالبه فاکتور می باشد.
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت:  متخصصی که در طول دوره بارداری از بیمار خود مراقبت می کند و او را ویزیت می کند در زمان زایمان هم بهتر از پزشکان دیگر می توان زایمان او را مدیریت کند.
وی ادامه داد: ویزیت هایی که در دوران بارداری از بیمار گرفته می شود برای چک کردن وظیفه بیمار و سلامتی جنین است.
رضایی با اشاره به پزشک خانواده، عنوان کرد: باید پزشک خانواده در طول مدت زندگی هر فردی وجود داشته باشد و او را تحت مراقبت و درمان قرار بدهد. وقتی پزشک خانواده وجود داشته باشد پزشک سوابق بیماری ، حساسیت های دارویی، وضعیت روحی و روانی، سوابق جراحی، سوابق مصرف دارو و... بیمار را به خوبی می داند و همین مسئله در روند بهبودی او تاثیر مثبتی خواهد داشت.
وی ابراز داشت: مدیریت صحیح بیماری زمانی محقق می شود که نظام ارجاع کامل پزشک خانواده وجود داشت باشد.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/34929
اخبار مرتبط

نظرات شما