رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء:

تولیدات باید مبتنی بر تحقیق باشد/ رونمایی از 8 اثر صوتی آیت‌الله جوادی آملی

رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء در آیین رونمایی از 7 کتاب صوتی و یک اثر گویا از آثار آیت‌الله جوادی آملی گفت: فرهنگ و رسانه‌ای که مبتنی بر تحقیق نباشد قابل‌ارائه نیست و احتمال تحریف در آن‌ها کم نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت‌الاسلام مرتضی جوادی آملی ، رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء امروز در نشست خبری تولیدات فرهنگی و رسانه ای بابیان اینکه با اتکاء به تاکید آیت‌الله جوادی آملی بر اصل توجه به جامع منقول، معقول و مشهود به جمع سالم؛ ابراز داشت: فرهنگ و رسانه‌ای که مبتنی بر تحقیق نباشد قابل‌ارائه نیست و احتمال تحریف در آن‌ها کم نیست.
وی بیان کرد: تمام آثار و تولیدات علمی، فرهنگی و رسانه‌ای مراحل حساس و دقت برانگیز تحقیق مبتنی بر جامع منقولات، معقولات و مشهودات را با موفقیت پشت سر گذاشته است.
رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء ابراز داشت: تدوین و انتشار آثار علمی گرانبهایی مانند تسنیم، رحیق مختوم، عقلانیت شهود و غیره که کاملاً مبتنی بر تحقیق به معنای کامل کلمه بوده از افتخارات و کارکردهای بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء می‌باشد.
وی اهمیت استفاده از رسانه و تکنولوژی‌های نوین را مورداشاره قرار دارد و  تاکید کرد:  کشور ما در مقایسه با گستره جهانی دارای کمبود و عقب‌ماندگی‌های در حوزه رسانه‌های نوین است اما این بنیاد با ورود جدی به این عرصه تلاش می‌کند تا نیازهای متنوع مخاطبان را برطرف نماید.
وی همچنین بیان کرد: جلد هفتاد وهفتم کتاب تفسیر تسنیم آیت‌الله جوادی آملی نهایی شده و این تفسیر ارزشمند در قالب یک مجموعه 80 جلدی در شهریورماه سال 1402 تکمیل خواهد شد.

ورود جدی بنیاد بین‌المللی اسراء به تولیدات نوین رسانه‌ای
همچنین در این جلسه ابوالفضل خراسانی ، معاون فرهنگ و دین بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء بیان کرد: رسالت اصلی این بنیاد پاسخگویی به نیازهای علمی، فرهنگی و اخلاقی در سطوح مختلف مخاطبان است؛ این بنیاد ازنظر علمی و محتوایی توانایی پاسخگویی نیازهای مختلف جامعه را داراست.
وی  ادامه داد: تنوع در عناوین آثار به همراه زبان متناسب با نیازهای مخاطبان از ویژگی‌های آثار فرهنگی و رسانه‌ای بنیاد علمی اسراء است؛ تقویت بعد رسانه‌ای و توجه به اصل رسانه و به‌خصوص رسانه‌های نوین از رویکردهای مهم این بنیاد است.
معاون فرهنگ و دین بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به حرکت بنیاد بین‌المللی به‌سوی  کتاب‌های صوتی و انتشار 8 جلد کتاب گویا از آثار آیت‌الله جواد آملی، ابراز داشت: کتاب‌های صوتی مانند زن در آینه جلال و جمال، ادب فنای مقربان، احیای تفکر دینی و غیره  کاملاً در راستای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه است.
وی افزود: طی یک سال گذشته افزون بر 166 نشست علمی با رویکرد فرهنگی و رسانه‌ای با اولویت پاسخگویی به نیازهای روز توسط بنیاد بین‌المللی اسراء در شهرهای مختلف کشور برگزارشده است.
  خراسانی با اشاره به شرکت 3 هزار نفر در جشنواره‌های کتاب‌خوانی بنیاد بین‌المللی اسراء،ا یادآور شد: همچنین 8 دوره آشنایی با سیر مطالعاتی اندیشه‌های آیت‌الله جوادی آملی نیز در یک سال گذشته برگزارشده است.

برنامه بنیاد وحیانی اسرا بر تکمیل زنجیره تولیدات علمی
همچنین در ادامه این جلسه عبدالمجید کوچکیان ، معاون رسانه بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء نیز بیان کرد: بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء، بخش رسانه را در بالاترین سطح مدیریتی دیده‌شده و آیت‌الله جوادی آملی نگاه بسیار مثبتی به رسانه دارد.
وی انتشار کتاب‌های صوتی و گویا را از ابتکارات جدید بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء دانست و خاطرنشان کرد: با اضافه شدن این کتاب‌های گویا، زنجیره تولیدات علمی بنیاد به‌سوی تکامل حرکت می‌کند.
کوچیان  خاطرنشان کرد: طبق آمار موجود و از سال 2018 به بعد کتاب‌های صوتی 5 درصد از بازار خریدوفروش آثار علمی و انتشار کتاب را به خود اختصاص داده و این روند رو به رشد است.
وی گفت: بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء در تلاش است تا گام‌های بلندی در تهیه و انتشار کتاب‌های صوتی و گویا در حوزه علوم اسلامی و انسانی داشته باشد.
معاون رسانه بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به اولویت‌های سال جاری بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء گفت:  تولید برنامه مجله تلویزیونی، گسترش فعالیت‌های فضای مجازی و اضافه کردن زبان‌های عربی و انگلیسی به تولیدات رسانه از رویکردهای امسال این بنیاد است.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/36279
اخبار مرتبط

نظرات شما