دادستان کل کشور:

برخورد با بی حجابی نیازمند راه حلی مدبرانه است/بزرگترین خیانت عدم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بود

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه باید با پدیده شوم بی حجابی با راه حلی مدبرانه برخورد شود، گفت: بزرگترین خیانت دولت قبل علاوه بر تاکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب عدم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام محمّدجعفر منتظری امروز در سلسله نشست های جهاد تبیین با موضوع «تبیین ابعاد جنگ ترکیبی در اغتشاشات اخیر» که در سالن همایش های غدیر برگزار شد با اشاره به اینکه خداوند جهاد تبیین را جهاد کبیر نامیده است، اظهار داشت:  روز که امام خمینی(ره) پرچم مبارزه با استکبار و صهیونیسم را برافراشته کرد این تقابل و مبارزه و تلاش دشمن برای از بین بردن نظام و انداختن این پرچم روز به روز بیشتر شد.
وی ادامه داد:یک روز در تاریخ این انقلاب نبوده است که دشمنان علیه این نظام و انقلاب برنامه ریزی و دشمنی نکرده باشند منتها هر کدام از این برنامه ها و دشمنی ها به یک نحوی بوده است.
دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد هستیم که دشمن در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران یک مجموعه ای را با یکدیگر ترکیب کرده که تاکنون سابقه نداشته است.
وی اضافه کرد: چون دشمن نتوانست به اهداف خود از طریق کودتا، جنگ تحمیلی ، جنگ اقتصادی و... برسد ترکیبی از همه این موارد را به میدان آورده است. امروز با صحنه ای از جنگ ومبارزه با نظام جمهوری مواجه هستیم که ترکیبی از چندین موضوع مختلف است. امروز دشمن برای جنگ ترکیبی خود بسیار هزینه می کند اتاق فکر دارد و انسان های دانشمند و فرهیخته را بکار گرفته است و با بخش های مختلف صهیونیست هماهنگی و هم افزایی ایجاد کرده است.
منتظری با اشاره به اینکه آمریکا، اسرائیل، انگلیس، آلمان و فرانسه در حال فعالیت در این جنگ ترکیبی هستند، گفت:  البته برخی کشورهای دیگری هم هستند که در حال تامین اعتبارات و نیازهای این کشورها هستند و دشمن در حال دوشیدن آنها می باشد.
وی ادامه داد: جنگ ترکیبی از جنگ های بسیاری تشکیل شده است. جنگ ترکیبی از جنگ سیاسی، جنگ سایبری، جنگ خبررسانی و جعل و دروغ، جنگ دیپلماسی و بهم زدن ارتباطات بین المللی ایران با برخی کشورها، جنگ فرهنگی که سال هاست شروع شده است، جنگ ایجاد تضاد دینی، قومی و مذهبی که دشمن در این زمینه به دنبال ایجاد اختلاف بین قوم ها و مذاهب است.
دادستان کل کشور ادامه داد: دشمن در جنگ ایجاد تضاد دینی و قومی بسیار تلاش کرده و می کند . دشمن به دنبال این است تا بین سنی و شیعه اختلاف و تضاد ایجاد کند.در این موضوع دشمن به شدت در حال فعالیت است و پول خرج می کند و خط دهی های بسیاری هم می کند.
وی عنوان کرد: جنگ اقتصادی که سال های سال است بر این کشور تحمیل شده است و در این سال ها شدت بیشتری گرفته است. بسیاری از مشکلات اقتصادی ما به تحریم ها بر می گرد البته به مدیریت هم مربوط است. اما در مسئله جنگ اقتصادی آن چه که امریکا اسرائیل، انگلیس، آلمان و فرانسه در توان دارند بکار گرفته و به همه هم پیمانان خود تاکید کرده اند که فشار اقتصادی را به مردم وارد کنند.
منتظری ابراز داشت: در دولت قبل بزرگترین خیانتی که شد این بود که به حرف آقا گوش ندادند و شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی نکردند. بنده به عنوان دادستان کل برای مسئولینی که مرتکب این ترک فعل ها شدن پرونده تشکیل دادم  اما این که چرا اقدام نشد دست من نیست و نمی توانم به این مسئله اشاره کرد. در خصوص این مسئله آن چه که وظیفه ما بود را انجام دادیم اما فعلا به دلایلی به تاخیر افتاده است.

دادستان کل کشور با اشاره به مسئله بی حجابی گفت: یکی از دردهای ما امروز همین مسئله است. از آن روزی که این بحث مطرح شد دشمن به دنبال این بود که گام به گام جلو بیاید. در مسئله فرهنگ گام اول کشف حجاب زنان بود و هست. در جنگ ترکیبی دشمن یکی از مسائل  زنان هستند. شعارهایی که در فضای مجازی می دهند زن زندگی و آزادی بی حساب و کتاب نیست.
وی اضافه کرد: موضوعی که در آینده ما آن مواجه خواهید بود که دشمن در هفته گذشته هم استارت آن را زدمسئله حقوق بشر و زنان در ایران است. بعد از حقوق بشر مسئله زن را در کشور و جهان علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح خواهند کرد و در حال حاضر در حال مطالعه هستند.
منتظری عنوان کرد: ما باید برای توطئه ها و برنامه های دشمن برنامه کاملی را آماده کنیم. هم مجلس، هم شورای عالی فرهنگی، هم قوه قضائیه روی این مسله در حال کار هستند و امیدواریم در روزهای آینده نتیجه آن را ببینید . کار باید با تدبیر انجام شود.
باید با پدیده شوم بی حجابی با راه حلی مدبرانه برخورد شود
وی ادامه داد: آیا برخورد قضایی با دختر بدحجاب زیربیست سال موثر است.آیا جریمه نقدی موثر است. قطعا موثر نیست. باید دانشگاه ها، حوزه ها، مدارس و.. هماهنگی کنند تا این پدیده شوم بد حجابی با راه حلی مدبرانه برخورد شود.
دادستان کل کشور عنوان کرد: ما انتظار داریم حوزه های علمیه، افراد حزب الهی و متدینین، خانواده شهدا از مسئولین در خصوص مسئله حجاب مطالبه کنند. مطالبه گری این قشر موثر خواهد بود. دستگاه قضایی به تنهایی نمی تواند کاری کند.
وی ادامه داد: حوزه علمیه قم در خصوص بدحجابی چقدر فریاده زده است و چقدر مطالبه گری کرده است. دستگاه قضایی آخرین مرحله است. حوزه به مدارس برود و بسیاری از مسائل را تبیین کند.
منتظری تاکید کرد: ما از هر طرحی که بتواند این ناهنجاری ها و این پدیده بی حجابی و مسائل بی اخلاقی دیگر را در جامعه کاهش دهد حمایت می کنیم. اگر کمبود قانون هم در این زمینه باشد می توانیم با هماهنگی آن را رفع کنیم. باید به یکدیگر کمک کنیم.
وی تصریح کرد:  دستگاه قضایی نسبت به کسانی که جرم کرده اند دراغتشاشات به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد اما با رعایت موازین شرعی .


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/38392
اخبار مرتبط

نظرات شما