معاون علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) مطرح کرد؛

رویکرد مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) ایجاد تحول در نشر معارف اهل‌بیت است

معاون علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) گفت: رویکرد مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) ایجاد تحول در نشر معارف اهل‌بیت در سرتاسر جهان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرمانیان در حاشیه برگزاری نمایشگاه انوار هدایت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه به همت مجمع جهانی اهل‌بیت در حال برگزاری است و تا ۱۵ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.
وی بیان داشت:  آثاری از ۳۰ کشور دنیا به 10 زبان در این نمایشگاه برای عموم مردم عرضه شده است.
فرمانیان بیان داشت:  نشر معارف اهل‌بیت و بررسی و رسیدگی به پیروان اهل‌بیت در جهان دو هدف اصلی این مجمع است.
وی افزود: مجمع‌عمومی ۷۰۰ عضو دارد و به مباحثی در خصوص چگونگی نشر معارف اهل‌بیت می‌پردازند، در کنار مجمع‌عمومی، شورای‌عالی ۲۴ عضو دارد که جلسات آن‌ها در طی سال چند مرتبه برگزار می‌شود.
معاون علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) تصریح کرد: معاونت علمی و فرهنگی از ابتدا تاکنون دو هزار ۵۹۲ جلد کتاب که به ۵۸ زبان ترجمه شده چاپ و در این میان بیش از یک میلیون کتاب منتشر و در جهان توزیع کرده است.
وی ابراز داشت: در طی سی‌سال بیش از هزار دوره برگزار و تاکنون در ۲۶۱ نمایشگاه داخلی و بین‌المللی شرکت کرده‌ایم.
فرمانیان افزود: از سال ۹۸ با حضور آیت‌الله رمضانی رهبر انقلاب بر روی تحول در مجمع تأکید داشتند و ما نیز به نوبه خودمان  در معاونت عملی فرهنگی سیاست تحولی‌مان بر این است که به سمت تألیف برویم.
وی خاطرنشان کرد: قبلاً نویسندگان ایرانی بودند؛ اما اکنون نویسندگانی از مسلمانان شیعه کشورهای دیگر هستند و در کنار این مهم از چاپ به سمت مجازی‌شدن خواهیم رفت.

خبرنگار: عباسعلی محمدی مطلع

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/39133
اخبار مرتبط

نظرات شما