رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم در گفتگو با قم فردا خبر داد:

وضعیت مطلوب ذخایر کالاهای اساسی در قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزیگفت: ذخایر کالاهای اساسی با توجه به جامعه هدف استان قم و جمعیت زائران که در ایام پیش رو به قم سفر می‌کنند مطلوب است.

محمدرضا حاجی‌رضا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال قرار داریم و در این ایام مناسبت‌ مهم نیمه شعبان و بعد از آن نیز ایام سال نو که با ماه مبارک رمضان متقارن شده است را در پیش داریم، وظیفه جهاد کشاورزی تأمین  کالای اساسی این ایام است.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت استان بیش از یک ماه پیش برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و با توجه به اینکه مناسبت‌ها پشت سر هم قرار گرفته است تیم ما آمادگی لازم را دارد، در حوزه تأمین و تدارک کالاهای اساسی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

حاجی رضا خاطر نشان کرد: قرارگاه امنیت غذایی و کمیته ارزاق عمومی زیر مجموعه ستاد تنظیم بازار استان شکل گرفته است و هماهنگی لازم در این حوزه انجام شده تا هم در حوزه تأمین و هم توزیع و نظارت با هدف تنظیم بازار قدم‌های خوبی برداشته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان داشت: وجود کالاهای اساسی در استان قم در وضعیت خوبی قرار دارد، ذخایر کالاهای اساسی با توجه به جامعه هدف استان قم و جمعیت زائران که در ایام پیش رو به قم سفر می‌کنند مطلوب است، رصدهای لازم در حوزه تأمین امنیت غذایی با محوریت گوشت قرمز ، مرغ، برنج و میوه انجام شده و تدارکات خوبی هم صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: گوشت قرمز در استان قم وضعیت پایداری دارد طی دوماه گذشته نوساناتی در بازار گوشت قرمز به وجود آمد اما روند تولید گوشت قرمز در استان قم مناسب است و شرایط عادی خود را طی می‌کند و در حوزه تأمین و تولید گوشت قرمز مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: طی ۳ هفته گذشته ۳۰۰ تن گوشت منجمد را با هدف تنظیم بازار در قم  توزیع کردیم، همچنین ذخایر بسیار خوبی هم در حوزه گوشت منجمد تأمین شده که تا پایان ماه مبارک رمضان نیازمندی‌های مردم را تامین کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تاکید کرد: در حوزه تولید مرغ نیز طی این مدت جوجه ریزی در استان قم روند طبیعی و خوبی را طی می‌کند و آمادگی لازم وجود دارد در صورت کمبود مرغ با ظرفیت سازی بسیار خوبی که در استان وجود دارد حدود ۳ هزار تن گوشت مرغ را تأمین کنیم، ذخایر مرغ استان در اختیار این طرح قرار دارد.

حاجی رضا تصریح کرد: برنج در استان قم در حد اشباح است و با محوریت اصناف برنج در حال توزیع است حدود ۴ هزار تن ذخیره برنج در استان قم وجود دارد و در زمان کمبود هم از ذخایر اداره کل غله استفاده خواهیم کرد.


وی خاطرنشان کرد: میوه شب عید هم که همواره دغدغه همیشگی بوده با مدیریت تعاون روستای ۲۰۰ تن پرتقال و ۱۰۰ تن سیب خریداری شده و در سردخانه‌های استان انبار شده است و با هماهنگی با ستاد تنظیم بازار استان در اواخر اسفند ماه میوه مورد نیاز شب عید در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان داشت: تأمین کالاهای اساسی در استان قم روند خوبی را طی می‌کند در حوزه توزیع هم سیاست ما این است که بتوانیم با استفاده از ظرفیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اصناف توزیع متناسب را انجام دهیم و توزیع اقلام را در سراسر استان از جمله شهرهای تابعه کهک جعفرآباد مدیریت کنیم.

حاجی رضا گفت: در حوزه نظارت هم برنامه خاص و ویژه‌ای داریم و با توجه به اینکه عرضه کالای اساسی با توجه به شرایط آخر سال و نیازمندی‌های مردم ممکن است در میزان عرضه و قیمت‌ها سو استفاده‌هایی صورت بگیرد نظارت‌ها برنامه‌ریزی شده است، تیم‌های بازرسی سازمان جهاد کشاورزی از اوایل اسفنده تشکیل شده و فعالیت‌های نظارتی خودشان را آغاز کردند، همچنین بازرسان سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و اصناف و نیروهای مردمی در کنار ما هستند.

وی افزود: رویکردی که امسال در حوزه تنظیم بازار کالاهای اساسی داریم عرضه کالای فراوان با هدف اینکه مردم احساس کمبود کالا نداشتن باشند است.

گفتگو از مرضیه مهدیلو

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/40446
اخبار مرتبط

نظرات شما