پیغام یک گزینه به فدراسیون فوتبال؛ به تیم ملی ایران می‌آیم/ رقابت دقیقه نودی ۲ سرمربی برای نیمکت تیم ملی

بعد از قرارداد سانچس با اکوادور حالا فدراسیون فوتبال ایران باید به یک گزینه دیگر فکر کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهم‌ترین اتفاق فوتبالی در سال ۱۴۰۱ می‌تواند انتخاب سرمربی تیم ملی باشد. اتفاقی که هر چقدر برای اهالی فوتبال و مخاطب این ورزش مهم است، به نظر نمی‌رسد برای مردان خیابان سئول و در رأس آنها مهدی تاج مهم باشد، گواه این ادله هم لیست ۷ نفره‌ای است که چندی پیش از دل فدراسیون بیرون آمد و نام مربیان وطنی در آن دیده می‌شد؛ اما این لیست آن قدر عجیب و غریب بود (منهای نام امیر قلعه‌نویی) که خود مربیان کناره‌گیری کردند، در آن مقطع پیروز قربانی به عنوان کارشناس فوتبال گفت: «وقتی اسامی را دیدم اول فکر کردم طنز است.» تعجب اهالی فوتبال و همچنین کناره‌گیری مربیانی که نامشان مطرح شد در نهایت باعث شد تا مهدی تاج عذرخواهی کند. از فردای آن روز اما فدراسیون سعی کرد ذهن مخاطب را به سمت و سوی دیگری ببرد و نام مربیان مطرحی را هم در لابه لای اسامی دیگر عنوان کردند تا به نحوی وانمود کنند که دغدغه اصلی‌شان انتخاب مربی طراز اول برای تیم ملی است؛ اما خروجی این همه هیاهویی که بی‌دلیل به پا شد تاکنون هیچ چیز خاصی نبوده است و نکته قابل توجه اینکه در تازه‌ترین خبر آمد که فدراسیون با سانچز به توافق نرسیده است.

مهدی تاج و فدراسیون فوتبال به نقطه‌ای رسیدند که بعد از جام‌جهانی رسیده بودند! نقطه‌ای که رئیس فدراسیون و دیگر مسئولان فدراسیون روی آن ایستاده‌اند نشان می‌دهد که آنها در انتخاب سرمربی تیم ملی هیچ گونه پیشرفتی نداشتند و به عقب بازگشته‌اند و شاید هم تمام شایعات در حد مانوری بود که نشان دهند دلسوز تیم ملی هستند و برای انتخاب سرمربی جدید انرژی زیادی را صرف کرده‌اند. وقتی تیم ملی از قطر بازگشت، به دلیل مشکلات مالی و همینطور هزینه‌های جذب مربی خارجی، همه یکصدا از حضور مربی ایرانی حمایت کردند. کاملاً پیدا بود با توجه به تحریم‌ها و نبود پول و البته با توجه به فرصت کم تا جام ملت‌های قطر۲۰۲۳ باید به مربی داخلی اعتماد شود. تاج اما پای خود را در یک کفش کرد که باید مربی خارجی بیاورد. به همین خاطر سر وقت سانچز رفت و به او پیشنهاد داد قرارداد یکساله با ایران امضا کند. کاملاً پیدا بود او این پیشنهاد را رد می‌کند. حالا فدراسیون بر سر دو راهی داخلی قرار گرفته؛ نکو یا امیر؟ قلعه‌نویی که همچنان می‌گوید یک نیمکت از تیم‌ملی طلبکار است، بعد از انصراف اولیه، حالا با مسئولان فدراسیون در تماس است و می‌گوید به تیم‌ملی می‌آید. او با چند عضو هیأت رئیسه صحبت کرده و آماده بازگشت به نیمکت ایران است. گزینه دوم اما نکونامی است که با حمایت جمعی بازیکنان تیم ملی مواجه است. اکثر بازیکنان با او رابطه بسیار دوستانه و صمیمی دارند ولی نکته اینجاست فدراسیون تصمیم‌گیرنده است. تاج تأکید کرده باید هیأت رئیسه در این باره تصمیم‌گیرنده باشد.

در چنین شرایطی که دلسوزان فوتبال نگران اتلاف وقت هستند و به فدراسیون هشدار دادند هر چه سریع‌تر سرمربی تیم ملی را انتخاب کند، اما به نظر نمی‌رسد تاج نظری مشابه آنها داشته باشد و مصاحبه‌هایش می‌گوید: «برای انتخاب سرمربی تیم ملی وقت داریم.» رئیس فدراسیون که با خونسردی بر این باور است که برای انتخاب سرمربی وقت دارند خیلی زود وقتی که مورد انتقاد قرار می‌گیرد (به دلیل نتیجه نگرفتن‌های احتمالی) اینطور پاسخ می‌دهد که زمان کم داشتیم. اما آنچه از شواهد امر مشخص است و خبرهایی که از فدراسیون به گوش می‌رسد احتمال انتخاب سرمربی ایرانی زیاد است و اینطور که گفته می‌شود شانس امیر قلعه‌نویی برای پذیرش این سمت با اینکه گفته بود حاضر نیست به تیم ملی بیاید، زیاد است. البته اینطور که گفته می‌شود تا اعلام نام سرمربی جدید تیم ملی، وحید هاشمیان در کنار تیم خواهد بود تا تیم ملی بدون مربی نباشد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40776
اخبار مرتبط

نظرات شما