رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم خبر داد:

رتبه نخست قم در ثبت‌نام آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از رتبه نخست این استان در ثبت‌نام آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عبدالعلی براتی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۹ هزار و ۷۹۵ حافظ قرآن کردیم در کل کشور برای شرکت در هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند.

وی از رشد ۲۰ درصدی ثبت‌نام حافظان در حوزه امتحانی قم خبر داد و افزود: در استان قم ۶۲۰ نفر از حافظان قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۹۴ نفر زن و ۲۲۶ نفر مرد هستند.
رئیس اداره امور قرآنی قم گفت: این آزمون در سه رشته ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء برگزار می‌شود و قم از نظر افزایش داوطلبان نسبت به سال گذشته رتبه نخست کشور را داراست.
براتی گفت: قم از نظر تعداد شرکت‌کنندگان بعد از استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان، رتبه چهارم را داراست اما نسبت به جمعیت این استان، رتبه نخست کشور را کسب کرده است.
هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۵ اردیبهشت هم‌زمان با سراسر کشور در استان قم (دو حوزه خواهران و برادران به‌صورت مجزا) برگزار می‌شود.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/41809
اخبار مرتبط

نظرات شما