خطیب حوزه:

بهترین راه معرفی نگاه اسلام به زن ترسیم ابعاد وجودی حضرت زهرا است

خطیب حوزه بابیان اینکه آخرین فصل کتاب حقیقت عظیم شخصیت زن از نگاه اسلام و از نگاه را به تصویر می‌کشد گفت: بهترین راه‌نشان دادن نگاه اسلام به زن برای همه جهان ترسیم وجودی حضرت زهرا سلام‌الله علیها در تمام ابعاد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر هاشم حسینی در مراسم آیین رونمایی کتاب حقیقت عظیم که پیش از ظهر امروز در سالن بیداری جامعه الزهرا برگزار شد اظهار داشت: کتاب حقیقت عظیم کتاب جامعی می‌باشد که ابعاد وجودی حضرت زهرا سلام‌الله علیها را بر پایه صحبت‌های مقام معظم رهبری به تصویر کشیده است.
خطیب حوزه بیان داشت: مقام معظم رهبری ۸ شاه‌بیت در صحبت‌های خود در مورد شخصیت حضرت زهرا سلام‌الله علیها و نگاه اسلام به زن را بیان داشتند که محورهای اصلی این کتاب است.
وی تصریح کرد: محور اول کتاب حقیقت عظیم شخصیت وجودی حضرت زهرا سلام‌الله علیها در دو بخش ادوار زندگی حضرت و راه‌های شناخت ایشان می‌باشد، ادوار زندگی قبل از ولایت تا بعد از شهادت را شامل می‌شود.  
وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب معماهای ناگشوده ذهن بشر درک نکرده چگونه حضرت زهرا سلام‌الله علیها با ۱۸ سال سن این‌چنین جامع بوده است تا جایی که الگوی بشر است این شناخت بدون طهارت باطنی حاصل نمی‌شود.
حسینی ادامه داد: فصل دوم شامل ابعاد زندگی ظاهری و فضایل ظاهری حضرت است تا جایی که حضرت زهرا سلام‌الله علیها به‌جایی می‌رسند که پیامبر می‌فرمایند «فداها ابوها»، وقتی همسر می‌شوند بهترین فردی می‌شوند که امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام را یاری می‌کنند، وقتی مادر می‌شوند در تربیت انسان یعنی تولید والاتری محصول هستی نمونه می‌شود، حضرت زهرا سلام‌الله علیها در کنار خانه‌داری، تربیت فرزند و ساده زیستی و در تمام ابعاد زندگی مجاهدت را فراموش نمی‌کنند.
خطیب حوزه بیان داشت: فصل سوم شامل بیان مقامات معنوی حضرت زهرا سلام‌الله علیها است تا جایی که عصمت ایشان هم پای عصمت پیامبر گرامی اسلام و حضرت علی علیه‌السلام می‌باشد و  سیده اهل بهشت است.
حسینی بیان داشت: فصل چهارم شامل برکات وجودی حضرت زهرا سلام‌الله علیها است که باعث افتخار بشر منصف و زنان جهان است، امروز زنان جهان مظلوم واقع شدند و جنایت‌های زیادی با شعار زن زندگی آزادی انجام می‌شود و به اسم این شعار در این ۱۰۰ سال اخیر به حقوق زنان تجاوز شده است اگر عبودیت خدا در پوشش رعایت می‌شد این‌همه ظلم در حق زنان نمی‌شد.
خطیب حوزه با اشاره به اینکه در فصل پنجم الگو بودن حضرت زهرا سلام‌الله علیها در بیش از ۱۸ مورد بیان شده است گفت:  فصل ششم کتاب وظیفه ما نسبت به ایشان  و شناخت ایشان را مشخص می‌کند.
حسینی ادامه داد: محور فصل هفتم انقلاب اسلامی و حضرت زهرا سلام‌الله علیها است که معمار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب خودشان فرزند حضرت زهرا سلام‌الله علیها است و انقلاب اسلامی ما الگو گرفته‌شده از فدک است.
وی ابراز داشت: آخرین فصل شخصیت زن از نگاه اسلام و از نگاه را غرب به تصویر می‌کشد، بهترین راه‌نشان دادن نگاه اسلام به زن ترسیم وجودی حضرت زهرا سلام‌الله علیها در تمام ابعاد است.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/41958
اخبار مرتبط

نظرات شما