یادداشت؛

مدارا با سلبریتی‌های قانون‌شکن تا کی؟

در پی فوت خانم امینی، دشمن به یاری رسانه‌های فارسی‌زبان، کشف حجاب را نشانه اعتراض تعیین کرد. طبیعی بود عده‌ای فریب بخورند و پا در راه منحوس دلخواه دشمن بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، پس از حادثه فوت خانم مهسا امینی، سناریوهای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی که هر یک برای زمانی خاص و به بهانه‌ای معلوم، طراحی شده بود، مجالی برای اجرا یافتند! معاندان داخلی و خارجی همگی وارد صحنه شدند. مجدّانه دست در دست هم دادند. گروهی از مجموعه دشمنان، به کف خیابان‌ها آمدند تا با تخریب اموال شخصی و عمومی و غارت بانک‌ها و فروشگاه‌ها وضعیت شورشی را پدید آورند. گروهی دیگر، ترورهای کور و ضریب‌دهی به ناامنی و شورش را پی گرفتند. جمعی نیز اسلحه به دست، علناً از تجزیه‌طلبی سخن راندند و عملاً وارد میدان جنایت شدند. برخی هم با شرکت در تورهای سیاسی، کشورهای اروپایی را زیر پا گذاشتند تا کمربند تحریم برای اعمال فشار به نظام و مردم، بیش‌تر و بیش‌تر تنگ و محکم شود. گروهی هم جامعه هنری را به خالی کردن میدان کار هنری ترغیب کردند تا ضمن تعطیلی سینما و تئاتر و ... رویدادها و جشنواره‌های بزرگ فجر زمینه‌ای برای برپایی نیابند. گروهی نیز در قالب دستجات اوباش و با میانداری شعبان بی‌مخ‌ها به کسبه حمله بردند تا امر اعتصاب تحقق یابد و کسب و کار سراسری و معیشت و امور روزمره مردم فلج شود. در نهایت گروهی نیز با تظاهر به لاقیدی، حجاب از سر برکشیدند و معابر و اماکن عمومی را محل دین‌ستیزی و تشویق به دین‌گریزی و نمایش لاابالی‌گری نمودند. می‌توان به جرأت گفت، اغلب سناریوهای دشمن که ذیل نام فتنه ۱۴۰۱ می‌شناسیم، با عنایت خداوند متعال و به بهای خون پاک ده‌ها نیروی حافظ امنیت، با بن‌بست و شکست مفتضحانه روبرو شد و ائتلاف‌های رنگارنگ معاندان، یکی پس از دیگری، به تلاشی رسید.
در این میان اما دشمن هنوز به امتداد اجرای یکی از سناریوها دل خوش داشته و بر تبعات آن امید دارد و آن، سناریوی کشف حجاب اسلامی است.
در پی فوت خانم امینی، دشمن به یاری رسانه‌های فارسی‌زبان، کشف حجاب را نشانه اعتراض تعیین کرد. طبیعی بود عده‌ای فریب بخورند و پا در راه منحوس دلخواه دشمن بگذارند. این عده اگرچه در میان اکثریت زنانی که به اصل قرآنی حجاب احترام می‌گذارند، در اقلیت و در زمره مطرودین قرار دارند اما، ویروس، ویروس است هر چند تنها بخش کوچکی از بدن را فرا گیرد. باید تصریح کرد؛ افراد کشف حجاب‌کرده، دو گروه کلی هستند. نخست آنانی که به واقع از روی ناآگاهی نسبت به فلسفه و برکات حجاب اسلامی و از روی ناپختگی ناشی از شرایط سنی، مکشفه شده‌اند و عده‌ای دیگر اما برعکس، نه به دلیل صرفاً ناآگاهی نسبت به وجوب شرعی حجاب و نه به دور از اغراض کثیف سیاسی بلکه، از باب ترویج اباحه‌گری و لاقیدی و دهن‌کجی به دین و انقلاب، مسیر تظاهر به کشف حجاب را دنبال می‌کنند. برخی از اینان در قالب دسته‌های سازمان‌یافته بابت تظاهر به بی‌حجابی و توهین به ارزش‌های اسلامی در انظار عمومی، به طور ساعتی دلار دریافت می‌کنند. مضحک اینکه؛ در میان عده یادشده، متاسفانه برخی از سلبریتی‌ها نیز قرار دارند. همان‌ها که پیش‌تر؛ در محافل خارجی کشف حجاب می‌نمودند و یا با رسانه‌های معاند درد دل می‌کردند یا در محافل هنری فرهنگی به نظام تهمت دیکتاتوری و تصلب سیاسی و عقیدتی وارد می‌نمودند. از آنجا هم که به غلط این طیف در ردیف مقبولان اذهان سطحی و افراد بی‌سامان فکری واقع می‌شوند، تظاهرات سیاسی و کژی‌هایشان حکم نسخه و ارائه راه و نشان طریق بشمار می‌آید. با تاسف باید گفت، چه قبل از فتنه و چه بعد از رخداد فتنه ۱۴۰۱ برای ترویج فلسفه حجاب کار درخور صورت نگرفته و به رغم «قانون» بودن رعایت حجاب اسلامی، تمهیدات قانونی و حقوقی مقتضی طراحی و تدبیر نشد. به همین دلیل و به جهت اکتفا به برخوردهای سلبی، در گاه فتنه ۱۴۰۱ در برابر بی‌حجابی، اقدامی سریع و در خور و منطقی را شاهد نبودیم و همین امر موجب جری‌تر شدن دخترکان و زنان معاند و خاصه سلبریتی‌ها شد. همه دیدیم که فردی مانند «کتایون ریاحی» یا  «سیمین معتمدآریا» و یا «باران کوثری» و ... با چه وقاحتی در فضای عمومی کشف حجاب کردند. آن‌ها نه تنها فعل حرام مرتکب شدند، نه تنها به اصل و دستوری قرآنی اهانت کردند و به انکار آن برخاستند، قانون‌شکنی نیز کردند و در زمین بازی دشمن و مطلوب معاندین، بازی سیاسی کردند. آن‌ها به متدینین دهن‌کجی نمودند و به سهم خود فضا را برای نمایش وقاحت هموار ساختند. به راستی مجازات چنین معاندینی چیست؟ آن‌ها برای بی‌حیایی اخلاقی و سیاسی خود چه پاسخی دارند؟ تردیدی نیست که اگر قوه قضائیه با قانون‌شکنان یادشده، برخوردی در شان دون آن‌ها می‌کرد، اکنون شاهد تظاهرات بی‌حیایی و جولان مبلغان ولنگاری و مروجان فساد نبودیم! بدانیم قوه قضائیه باید با مروجان بی‌حجابی و خاصه؛ سلبریتی‌های مذکور، برخوردی سازد که شایسته‌اند، به عبارتی برخوردی حداکثری صورت دهد تا درس عبرت برای غیرسلبریتی‌های همپالکی و هوادار آنان نیز واقع شود.
چندی پیش لایحه عفاف و حجاب در ۹ ماده از سوی قوه قضائیه به دولت ارسال شد.
امید است تهیه و اجرای این لایحه، گامی کاملاً موثر در تقابل با پدیده بی‌حجابی و عوامل پشت پرده آن باشد. نکته دیگر اینکه، یادمان بماند؛ در برخورد با افراد مکشفه خاصه سلبریتی‌ها، باید به سراغ مردان سلبریتی هم که مخاطبان را تشویق به ولنگاری می‌کنند، برویم. از جمله اینان «رضا کیانیان» است که در کنار برخی دیگر از سینماگران، برای ترویج ناراستی و ضدارزش، مضایقه ندارد!
و اما... اما نکته آخر؛ در خبرها آمده بود که دو زن سلبریتی که در محیط بیرونی کشف حجاب کرده بودند، هر یک یک و نیم میلیون تومان جریمه شده‌اند! خب، خیلی‌ها تصور کردند خبر، طنز است و یا دادگاه قصد شوخی با دو زن بی‌حجاب را داشته است. اما واقعیت این است که بله جریمه یاد شده مقرر شده است. یعنی دو سلبریتی، قانون را زیر پا گذاشته‌اند، تظاهر به لاقیدی کرده‌اند، برای نظام شاخ و شانه کشیده‌اند و ... همه مجازات و جریمه آن‌ها، یک و نیم میلیون تومان ناقابل بوده است! انصافاً این نوع جریمه و مبلغ مضحک جریمه برای آن همه جرم و خلاف، بازدارنده است یا اصلاً خود مشوقی است برای قانون‌شکنان ضدانقلاب؟! خودتان قضاوت کنید!

دکتر حسن کربلایی

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/42229
اخبار مرتبط

نظرات شما