قم فردا گزارش می دهد؛

صاحبخانه‌هایی که جای خدا نشستند! + تصاویر

در کنار افزایش پول پیش یا همان رهن و هزینه اجاره‌خانه برخی از صاحبخانه‌ها چنان به مستأجران سخت می‌گیرند که بدون اغراق دور از انسانیت است، در این میان تعیین تکلیف برای تعداد فرزندان خانواده‌ها بدون شک بدترین رفتار صاحبخانه‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،این روزها یکی از دغدغه‌های اصلی خانوار تأمین مسکن چه به‌صورت خرید و چه به‌صورت اجاره‌نشینی است، با روند افزایشی قیمت مسکن خانواده به اجاره‌نشینی روی آورده‌اند زیاد بود پول پیش و حتی اجازه خانه همواره مورد گلایه مستأجران از صاحبخانه‌ها بودند.
برخی‌ها معاملات املاکی‌ها و دلال‌های این بازار را عامل گرانی اجازه بهای خانه می‌دادند؛ اما در کنار افزایش پول پیش یا همان رهن  و هزینه اجاره‌خانه برخی از صاحبخانه‌ها چنان به مستأجران سخت می‌گیرند که بدون اغراق دور از انسانیت است.
در این میان تعیین تکلیف برای تعداد فرزندان خانواده‌ها بدون شک بدترین رفتار صاحبخانه‌ها است.
در این زمینه یکی از شهروندان قم که به‌تازگی صاحب فرزند سه‌قلو شده است در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: همسرم کارگر است با همه سختی‌ها توانایی تأمین زندگی را دارد و کمک‌های هم از سوی نهادهایی مانند بهزیستی داریم در زیرزمین منزلی ساکن هستیم که ۱۰۰ میلیون تومان پول پیش‌پرداخت کردیم و ماهانه ۲ میلیون و نیم اجازه می‌دهیم؛ اما وقتی بچه‌ها به دنیا آمدند صاحبخانه گفت خانه را به ۲ نفر اجاره دادم اکنون که ۵ نفر شدید باید خانه را تخلیه کنید‌.
جای تعجب است که یک شخص تا چه مرحله‌ای رسیده است که خودش را جای خدا گذاشته و به‌خاطر به‌دنیاآمدن انسان‌های که به اذن خدا پا به این دنیا گذاشته عرصه‌ برای خانواده آنها تنگ می‌کنند.
همچنین یکی دیگر از شهروندان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا گفت: مستأجر هستم و دو فرزند دارم با زحمت ۱۰۰ میلیون تومان پول پیش جور کردیم، برای اجاره‌خانه مراجعه می‌کنیم وقتی متوجه می‌شوند دو بچه داریم به ما خانه اجاره نمی هند‌‌
وی افزود: صاحبخانه قبلی هم به‌خاطر تولد بچه دوم ما را بیرون کرد، و مدام می‌گفت شما که خانه ندارید چرا فرزند دوم خود را به دنیا آوردید، اکنون با دو بچه در یک اتاق ۱۸ متری منزل پدر همسرم ساکن هستیم، صاحبخانه‌ها با زخم‌زبان زدن برای تولد فرزندانمان قلب ما را می‌شکنند بچه‌ای که خدا خلق کرده چرا باید مورد نکوهش قرار گیرد.
این مادر قمی ادامه داد: البته من و همسرم لحظه‌ای نیست خدا ره به به‌خاطر فرزندانی  که به ما هدیه  داده شکر نکنیم، فرزند دوم را با اینکه از زمان تولدش کلی مشکل برایمان ایجاد شده  و واقعاً شرایط مالی سختی داشتیم؛ اما دائم شکر خدا را به جا می‌آوریم فرزندانمان را عاشقانه دوست داریم می‌دانم خدا کمکمان خواهد کرد و امیدواریم صاحبخانه‌ای پیدا شود و به ما خانه اجاره دهد و به‌خاطرداشتن دو فرزند زخم‌زبان نزند.
با نگاهی به بخش اجاره‌خانه در سایت دیوار با انبوهی از آگهی اجاره‌خانه مواجه می‌شویم که حاضر نیستند خانه‌های خود را با وجود پول پیش و هزینه اجاره بالا به بیش از دونفره اجازه دهند.
اجرای قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی می‌تواند راه‌حل مناسبی در این زمینه باشد.
امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: هر کس خانه‌ای داشته باشد و مانع از سکونت مؤمنی شود که به سکونت در آن خانه نیازمند است، خداوند متعال می‌فرماید: ای ملائکه من! بنده من بر بنده من نسبت به سکونت در خانه دنیا بخل ورزید. به عزّت و جلالم سوگند که هرگز در بهشت من ساکن نخواهد شد.

مرضیه مهدیلو 
گالری عکس
http://qomefarda.ir/42306
اخبار مرتبط

نظرات شما