معاون شهردار قم خبر داد:

افزایش مشوق‌های حمایتی برای احداث ساختمان‌های سبز

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از تشکیل کمیته‌ای به‌منظور اصلاح و بازنگری آئین‌نامه‌های احداث ساختمان‌های سبز و افزایش اهرم‌های تشویقی به‌منظور توسعه و احداث آن‌ها در شهر قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،مهدی اصفهانیان مقدم بابیان اینکه افزایش جمعیت و گسترش شهرها سبب شده که منابع طبیعی و محیط‌زیست تحت تأثیر قرار بگیرد اظهار داشت: توسعه شهرها و شهرک‌های صنعتی سبب افزایش آلودگی‌های زیست‌محیطی شده و در جوامع پیشرفته دنیا چنین مشکلاتی روزبه‌روز در حال افزایش است.

 وی با تأکید بر اینکه شهرها ناگزیرند که برای توسعه پایدار نگاه ویژه به ساختمان‌های سبز داشته باشند تصریح کرد: نتیجه ایجاد این ساختمان‌ها، بهینه‌سازی مصرف انرژی و افزایش استفاده از منابع تجدید پذیر بوده و مدیریت شهری در قم نیز به سهم خود و تا حد امکان به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر روی آورده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم استفاده از انرژی‌های نو در بوستان‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی را بخشی از برنامه‌های اجراشده عنوان کرد و افزود: بااین‌حال بحث احداث ساختمان‌های سبز و حمایت از شهروندان و سرمایه‌گذاران برای توسعه این ساختمان‌ها موجب شد بازنگری در حوزه آئین‌نامه‌های ساخت این ساختمان‌ها صورت گیرد تا اهرم‌های تشویقی و ارائه تخفیفات بیشتری پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه کمیته بازنگری این آئین‌نامه‌ها تشکیل‌شده و مدیران عامل سازمان‌های پارک‌ها و فضای سبز، مدیریت پسماند و مدیرکل درآمد و دیگر مدیران حوزه خدمات شهری شهرداری در آن حضور دارند عنوان کرد: ارائه یارانه گل و گیاه و کود و...، افزایش تخفیفات در بهای خدمات پسماند در دوره بهره‌برداری تا سقف 80 درصد و... در این کمیته پیشنهادشده است.

اصفهانیان مقدم با تأکید بر اینکه با طی مراحل قانونی و با نهایی شدن آئین‌نامه جدید ساختمان‌های سبز اتفاقات خوبی در این حوزه رخ می‌دهد گفت: البته دیگر دستگاه‌های فعال در حوزه ساختمان در شهر نیز باید نقش خود را در این بخش عملیاتی کنند.

وی به نتایج مطلوب حاصل از احداث ساختمان‌های سبز در شهر اشاره و مطرح کرد: مدیریت پسماند از مبدأ، افزایش کیفیت زندگی، افزایش سطوح سبز، بهینه‌سازی مصرف انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، سازگاری بیشتر با محیط‌زیست و... مدیریت بهینه آب و بازچرخانی پساب و... ازجمله ویژگی‌های توسعه ساختمان‌های سبز در شهر است.




انتهای پیام/


منبع:شهر نیوز
http://qomefarda.ir/42424
اخبار مرتبط

نظرات شما