معاون امور اقتصادی استانداری قم:

پرداخت وام‌های بانکی از نیمه خرداد آغاز می‌شود

معاون امور اقتصادی استانداری قم گفت: در حال پیگیری پرداخت وام‌ها هستیم در چند هفته گذشته از وزارتخانه‌های مرتبط موضوع را پیگیری کردم، امیدوار هستیم ابلاغ بسته سیاستی بانک مرکزی در هفته آینده ابلاغ شود.

محسن امیدیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: هرساله با آغاز سال جدید بانک‌ها منتظر اعلام بسته سیاست اعتباری بانک مرکزی و به‌تبع آن بانک‌های مرکزی خودشان هستند و بانک‌ها معمولاً از نیمه اسفندماه تا نیمه خردادماه وام پرداخت نمی‌کنند، این روال همیشه تحت عنوان بسته سیاستی بانک‌ها متأثر از بانک مرکزی وجود دارد
 معاون امور اقتصادی استاندار قم ادامه داد: باتوجه‌به شعاری که مقام معظم رهبری برای سال جاری اعلام کردند احتمالاً بسته سیاستی بانک مرکزی را دستخوش تحول می‌کند و نیل هم‌زمان برای رسیدن به دو هدف وجود دارد که همان رشد اقتصادی و مهار تورم است.
وی خاطرنشان کرد: مسیر حرکتی پرداخت‌های بانکی را باید در یک مسیر مشخص تعریف کرد که عمده تسهیلات پرداختی در فضای کمک به رشد واقعی تولید واقعی داشته باشد، تسهیلات باید به تولیدکننده واقعی پرداخت شود آن تولیدکننده هم باید تولید واقعی داشته باشد و تولید این شخص رشد داشته باشد تولیدکننده این تسهیلات الزاماً در اختیار تولیدکننده قرار نگیرد؛ چون ممکن است شخص تولیدکننده باشد؛ اما به تولید کمک نکند. امیدیان ادامه داد: قاعدتاً تدوین چنین بسته‌ای زمان برخواهد بود ما نیز مانند بقیه مردم هستیم و در حال پیگیری موضوع هستیم در چند هفته گذشته از جاهای مختلف از جمله وزارت کشور، وزارت تعاون، بانک مرکزی و وزارتخانه‌های مرتبط موضوع را پیگیری کردم، امیدوار هستیم بسته سیاستی در هفته آینده ابلاغ شود.
معاون امور اقتصادی استاندار قم در به این سؤال که ممکن است باتوجه‌به پیش‌بینی اعطای تسهیلات بیشتر به بخش تولید پرداخت وام‌های جمعیتی از جمله فرزندآوری ازدواج و مسکن کاهش پیدا کند؟ عنوان داشت: به‌هیچ‌عنوان چنین چیزی مطرح نیست، دغدغه جدی و مأموریت اول دولت ایفای تعهداتی است که در حوزه‌های مختلف که دغدغه و تأکیدات مقام معظم رهبری وجود دارد ما نیز مسئول هستیم و هرگز این مسئله مطرح نیست که فرزندآوری و ازدواج چون در راستای سیاست‌های تولید نیست پس پرداخت وام با خدشه مواجه شود.
وی تصریح کرد: تسهیلات جوانی جمعیت با بودجه‌ای که برایش مشخص شده باید پرداخت شود بانک‌ها هم خودشان را متعهد می‌دانند که این تسهیلات را پرداخت کند اگر بانکی با این تعهدات همراه نشود پیگیری‌های لازم و جدی صورت خواهد گرفت اکنون برخی از بانک‌ها تسهیلات جوانی جمعیت را پرداخت می‌کنند و برخی از بانک‌ها نیز در انتظار ابلاغ سیاست‌های اعتباری هستند

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/42532
اخبار مرتبط

نظرات شما