پزشکی قانونی استان قم اعلام کرد:

مراجعه زنان بر اثر تصادف ۲۹.۷ درصد افزایش داشته است

با مراجعه به پایگاه اینترنتی پزشکی قانونی قم و بررسی آمارهای ارائه شده درآن، مشخص می شود که متاسفانه تعداد مصدومان حوادث ترافیکی که در طول سال ۱۴۰۱ برای دریافت گواهی صدمات و جراحات خود به پزشکی قانونی قم مراجعه داشته اند، نسبت به سال قبل رشدی معادل ۵.۳% داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی قم، در سال ۱۴۰۰ مراجعات مربوط به تصادفات جرحی ۹ هزار و ۲۶۴ مورد بوده که از این تعداد ۶ هزار و ۷۴۶ نفر مرد و ۲ هزار و ۵۱۸ نفر زن بوده اند. این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ تعداد افرادی که بخاطر تصادف به این اداره مراجعه داشته اند، ۹ هزار و ۷۶۲ مورد بوده که شامل ۶ هزار و ۸۵۴ نفر مرد و ۲ هزار و ۹۰۸ نفر زن بوده اند.

علیرغم آنکه برنامه ریزی های کلان جامعه در راستای کاهش میزان تصادفات با بهره گیری از عواملی همچون افزایش ضریب ایمنی وسایل نقلیه، کاهش نقاط حادثه خیز، فرهنگ سازی ترافیکی و استفاده از ابزارهای بازدارنده ارتکاب جرائم رانندگی است لکن مقایسه آمارها حاکی از افزایش ۵.۳ درصدی مصدومان حوادث رانندگی بوده است.

در این گزارش آمده است: بیشترین مراجعه تصادفات جرحی در سال ۱۴۰۰ مربوط به دی ماه بوده در حالیکه برای سال ۱۴۰۱ بیشترین مراجعه در مرداد ماه ثبت شده است. همچنین ۲۷.۸ درصد از مراجعین تصادفات در سال ۱۴۰۰ زنان بوده اند که این رقم برای سال ۱۴۰۱ به ۲۹.۷ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/42596
اخبار مرتبط

نظرات شما