رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات‌عالیات استان قم:

افتخار ساخت صحن حضرت زینب(س) نصیب مردم ایران شد+ جزئیات

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات‌عالیات استان قم گفت: رایزنی‌های زیادی انجام شده بود؛ اما عراق می‌خواست خودش صحن حرم حضرت زینب را بسازد؛ اما با عنایت امام حسین علیه‌السلام این افتخار نصیب مردم ایران شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رضا حافظی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در محل ستاد بازسازی عتبات‌عالیات قم برگزار شد اظهار داشت: به‌منظور عملیات تکمیلی ساخت صحن حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در کربلا معلی گردهمایی سراسری طلایه‌داران ساخت حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علیه جمعه ۱۲ خردادماه ساعت ۵ عصر در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات‌عالیات استان قم ادامه داد: این مراسم با حضور خیرین، مسئولان و عموم مردم برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان می‌توانند نذورات خود را اهدا کنند.
وی بیان داشت: طرح جامع توسعه حرم امام حسین علیه‌السلام و حرم حضرت عباس علیه‌السلام در فضای بین‌الحرمین 
در سه صحن امام حسین، صحن حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و امام‌زمان (عج)  به مساحت ۳۸ هکتار طراحی شده این طرح  در ۴ مرحله و در طول  ۲۵ سال‌تحویل خواهد شد، البته صحن حضرت زینب سلام‌الله‌علیه ان شاالله تا روز اربعین به بهره‌برداری خواهد رسید.
حافظی تأکید کرد: از اهداف اصلی ساخت صحن  عقیله بنی‌هاشم ایجاد فضای مناسب و خدمات رفاهی برای زائران این طرح توسعه آب  حرم با ۵ هکتار و ۱۶۸ هزار مترمربع زیربنا  در نظر گرفته شده است.
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات‌عالیات استان قم افزود: محل این طرح در ضلع جنوب غربی حرم امام حسین علیه از باب راس و باب القبله تا تل زینبیه و خیمه‌گاه می‌باشد.
وی اضافه کرد: باتوجه‌به اهمیت حرم حسینی و قداستی که این در بین شیعیان و دیگر ادیان دارد باید معماری این حرم به‌گونه‌ای باشد که نیازمندی‌های اساسی را پاسخگو باشد و خدمات‌رسانی خوبی به زائران  ارائه دهد و یاد و خاطره رشادت‌های امام حسین را متبلور سازد طراحی در
نهایت دقت توسط استاد خان‌محمدی از اساتید دانشگاه علم و صنعت در ۴ طبقه طراحی شده است.
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات‌عالیات استان قم گفت: طرح در دو بخش زیارتی و غیرزیارتی در نظر گرفته شده از جمله ۲۸۰۰ مترمربع شبستان حضرت علی‌اکبر می‌باشد.
حافظی اظهار داشت: تل زینبیه  با معماری بسیار زیبا در کنار تپه نمادین طراحی و در حال احداث است با کمک خیرین و نذورات مردمی عملیات ساخت سازه بتنی به اتمام رسیده و در مرحله نازک‌کاری و تأسیسات است با بهره‌برداری از صحن حضرت زینب ظرفیت حرمین به ۱۴ برابر افزایش پیدا می‌کند.
وی با اشاره به ماجرای خواب یکی از علمای عراق که باعث شد ساخت صحن حضرت زینب سلام‌الله‌علیه نصیب مردم شود گفت: بین مسئولان عراق و ایران گفتگوهای انجام شد؛ اما عراقی‌ها تمایل داشتند خودشان صحن را بسازند؛ اما با عنایت امام حسین علیه و خواب که یکی از عرفای لبنان افتخار ساخت صحن نصیب مردم ایران شد.
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات‌عالیات استان قم در پاسخ به این سال که ماجرای خواب آن عارف چه بود گفت: عراق تصمیم گرفت که صحن را خودشان بسازند در همین ایام یکی از بزرگان دینی لبنان خواب می‌بیند در همین بخشی که صحن حضرت زینب سلام‌الله‌علیها ساخته می‌شود حضرت اباعبدالله کودک نوزادی را در آغوش دارد و حضرت زهرا سلام الله علیها در کنارشان حضور دارند و در جمع ایرانیان است و آیت‌الله بهجت نیز حضور دارد سیدالشهدا خطاب به ایرانیان می‌گوید این کودک را به شما می‌دهم تا شما آن را بزرگ کنید ماجرای این خواب به تولیت حرم امام حسین علیه‌السلام می‌رسد به همین منظور موافقت می‌کنند  ساخت صحن حضرت زینب سلام‌الله‌علیها به ایرانیان سپرده شود‌.
وی عنوان کرد: همه کمک‌ها و نذورات صرف خرید ملزومات اعم از همه نیازمندی‌های عتبات از داخل ایران خواهد شد در این پروژه نهایت استفاده از فن آوری‌های روز شده است، عمده مصالح از ایران خریداری شده است ۶ میلیون نفرساعت تا امروز در این پروژه کار کردند و ۶۰۰ نفر مهندس، کارگر و استادکار از ایران حضور در ساخت این صحن حضور دارند.
حافظی تصریح کرد: مکان جغرافیایی صحن حضرت زینب سلام‌الله‌علیها همان نقطه اصلی کارزار کربلا و محل شهادت امام حسین علیه‌السلام است که فرصت طلایی است که محبان اهل‌بیت به مشارکت برای ساخت این حرم بشتابند.
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات‌عالیات استان قم با اشاره به اینکه نذورات از چند طریق جمع‌آوری می‌شود گفت: شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۱۵۳۵۴ و شماره شبای IR۳۷۰/۱۵۰/۰۰۰/۰۳۵/۱۳۴/۳۱۱/۰۰۰/۰۰۲ به نام عتبات‌عالیات آماده جمع‌آوری نذورات مردمی برای ساخت صحن حضرت زینب سلام‌الله‌علیها است همچنین مردم نذورات نقدی و غیرنقدی خود را هم می‌توانند به دفتر سازمان عتبات‌عالیات واقع در خیابان مصلی نبش کوچه ۱۸ تحویل دهند و هم روز جمعه در گردهمایی جمکران شرکت کرده و نذورات خود را اهدا کنند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/42671
اخبار مرتبط

نظرات شما