مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم مطرح کرد:

گردهمایی طلایه‌ داران ساخت صحن و شبستان حضرت زینب(س) کربلا در قم

گردهمایی طلایه‌ داران ساخت صحن و شبستان حضرت زینب(س) با حضور دوستداران اهل‌بیت(ع)، خیرین و مسئولین استانی و ملی در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رضا حافظی مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اجرای عملیات‌های پایانی صحن حضرت زینب(س) در کربلای‌معلی گفت: به همین مناسبت مراسمی روز جمعه 12خرداد از ساعت 17 در مسجد مقدس‌جمکران با عنوان گردهمایی طلایه‌ داران ساخت صحن و شبستان حضرت زینب(س) با حضور حداکثری دوستداران اهل‌بیت(ع)، خیرین و مسئولین استانی در قم برگزار می‌شود.

حافظی افزود: طرح جامع توسعه حرم‌های امام‌حسین (ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) در کربلا و همچنین فضای بین الحرمین در سه صحن اصلی امام حسین(ع)، صحن حضرت زینب(س) و صحن صاحب الزمان (عج) طراحی شده است. این طرح بزرگ به مساحت 38 هکتار در چهار مرحله و طی 25 سال در دست ساخت و اجرا است.

وی ادامه داد: فاز نخست این طرح، ساخت صحن حضرت زینب(س) بوده که از سال 94 در دستور کار قرار گرفته است و به امید خدا درسال 1403 مورد استفاده زائرین قرار می‌گیرد. این طرح در محل اصلی واقعه عاشورا در ضلع جنوب غربی حرم مطهر امام حسین(ع) از باب‌الراس و باب‌القبله تا تل ‌زینبیه و خیمگاه و به مساحت 5 هکتار و زیربنای 168هزار متر مربع با هدف ایجاد فضای مناسب زیارتی، رفاهی و خدماتی برای زائرین ساخته شده است.

حافظی درخصوص نحوه طراحی و ساخت این صحن اظهار داشت: با توجه به اهمیت حرم‌های مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) در ابعاد تاریخی و نیز قداست این مکان در بین همه شیعیان و مسلمانان و حتی سایر ادیان الهی لازم بوده معماری این طرح به گونه ای باشد که نیازمندی های زائرین را تامین و همچنین تداعی کننده یاد و خاطره و رشادت های حضرت اباعبدالله(ع) و یاران ایشان باشد.

وی با بیان اینکه در ساخت و طراحی این صحن نهایت دقت و حساسیت به کار برده شده است اظهار داشت: این صحن توسط محمدعلی خان‌محمدی از اساتید دانشگاه علم وصنعت ایران و در چهار طبقه شامل دو طبقه زیرزمین، یک طبقه همکف و طبقه فوقانی طراحی و درحال اجراست. تل زینبیه که بسیار هم مورد توجه زائرین است با معماری بسیار زیبا در شان زوار محترم در این صحن در حال احداث است.

حافظی گفت: با کمک خیرین، همت مسئولین و همچنین همکاری عتبه حسینی، عملیات ساخت سازه بتنی به اتمام رسیده و این پروژه با پیشرفت 75 درصدی در مرحله نازک کاری و تاسیساتی است که با بهره برداری از این صحن، حرم سیدالشهدا(ع) به بیش از 14 برابر افزایش پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: کمک هایی که خیرین و مردم به این ستاد می‌کنند به منظور برکت این وجوه و همچنین اهتمام بخشیدن به تولید ملی همگی صرف خرید ملزومات و مصالح از داخل کشور می‌شوند.

وی ضمن دعوت از عموم مردم برای کمک‌ نقدی و غیر نقدی به ساخت صحن حضرت زینب(س) گفت: موقعیت جغرافیایی این پروژه محل واقعه عاشورا است و همین موضوع  یک فرصت بسیار طلایی برای خیرین و مردم است تا در این کار نیک شریک شوند. در همین راستا شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۱۵۳۵۴  به نام ستاد عتبات عالیات به این موضوع اختصاص یافته‌است.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/42697
اخبار مرتبط

نظرات شما