آیت‌الله سبحانی :

فرهنگ و سنت‌های گذشته حوزه حفظ شود

آیت‌الله سبحانی در اجلاسیه اساتید سطوح عالی خارج حوزه و مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه گفت: باید فرهنگ و سنت‌های حوزه را حفظ کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،این مرجع شیعه با بیان اینکه اگر بخواهیم به پیشرفت برسیم نیازمند وحدت هستیم گفت: حوزه در دوران بعد از انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری داشته و کسی نمی‌تواند این پیشرفت‌ها را نادیده بگیرد.
آیت‌الله جعفر سبحانی با بیان اینکه مبلغ‌های خوبی داریم، ولی این مبلغ‌ها کافی نیستند، عنوان کرد: برای تربیت مبلغ نیز باید کوشش‌های بسیاری انجام شود تا بتوانیم در عرصه ملی و بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم.
آیت‌الله علیرضا اعرافی هم این مراسم گفت: مبنای حرکت حوزه رهنمود‌های امام خمینی (ره)، رهبری و مراجع تقلید است.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه حوزه بر سنت‌های عمیق گذشته پایبند است، عنوان کرد: در حوزه پژوهش، فناوری و اسناد دبیرخانه حمایت از مطالعات موردنیاز نظام شکل‌گرفته است.
وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ طرح مطالعاتی متناسب با نیاز‌های نظام در دستور کار حوزه قرار دارد افزود: در سال‌های اخیر شاهد تأسیس ۱۷ مرکز پژوهشی، انتشار ۴۲ مجله جدید، راه‌اندازی طرح گفتمان علمی حوزه، تدوین بیش از ۳ هزار طرح دقیق حوزوی، توسعه جشنواره علامه حلی، حضور حوزه در اسناد و طرح‌های ملی بوده‌ایم. 
وی در پایان یادآور شد: یکصدمین سالگشت احیای حوزه علمیه قم امسال برگزار خواهد شد که امیدواریم در راستای معرفی و بازشناسی گذشته حوزه برنامه مؤثری باشد.



انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/42723
اخبار مرتبط

نظرات شما