مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم:

دست اندازی به رودخانه شور، کمیت و کیفیت آن را کاهش داده است

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم، تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی که محیط زیست در اولویت‌های پایین تر قرار می‌گیرد، همه مردم و مسوولان باید نسبت به مسائل زیست محیطی تعهد و دغدغه جدی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید رضا موسوی مشکینی  در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنوری نایب رئیس و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، گفت: اعتبارات سازمان حفاظت محیط‌ زیست حداقلی بوده و با توجه به گستردگی تکالیف و ماموریت ها قطعا باید افزایش یابد.

وی بارگذاری جمعیتی و استقرار واحدهای صنعتی در استان قم را بسیار بیشتر از توان اکولوژیک استان دانست و گفت: توسعه استان در ابعاد مختلف باید با توجه و نگاه دقیق به آمایش سرزمینی انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با بیان اینکه گرد و غبار ابر چالش زیست محیطی استان است، اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته وضعیت گرد و غبار در استان بسیار بدتر شده و با حمایت استانداری و سازمان محیط زیست، برنامه‌های خوبی برای مقابله با این پدیده تدوین شده است.

وی با اشاره به دست اندازی به رودخانه شور به عنوان تنها رگ حیات تالاب مره و  افت شدید کمی و کیفی آن، تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی که محیط زیست در اولویت‌های پایین تر قرار می‌گیرد، همه مردم و مسوولان باید نسبت به مسائل زیست محیطی تعهد و دغدغه جدی داشته باشند.

نگاه زیست محیطی در برنامه هفتم توسعه را تقویت می‌کنیم 

همچنین در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: تامین حقابه زیست محیطی قم مساله بسیار جدی برای مقابله با گرد و غبار در مرکز کشور است که باید از سوی نهادهای ذیربط پیگیری شود.

وی بر ضرورت تقویت نگاه زیست محیطی در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست در این جهت باید برنامه ریزی و حضوری فعال داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت و جایگاه قم در سطح ملی و بین‌المللی، خواستار بهبود وضعیت و توجه به مسائل زیست محیطی در این استان شد و گفت: سازمان محیط زیست باید به لحاظ ساختاری، اعتباری و نیروی انسانی تقویت شود.



انتهای پیام/


منبع: ایسنا
http://qomefarda.ir/42737
اخبار مرتبط

نظرات شما