رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر:

تکمیل سازمان فضای - کالبدی شهر قم با ساخت ۵ تقاطع غیرهم‌سطح

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: سازمان فضای - کالبدی شهر قم با ساخت ۵ تقاطع غیرهم‌سطح تکمیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» روح اله امراللهی با یادآوری وعده شهرداری قم در سال ۱۴۰۰ مبنی بر بازگشایی ۱۶ خیابان بن‌بست در شهر قم اظهار کرد: امروز بعد از گذشت دو سال شاهد بازگشایی ۱۳ خیابان بن‌بست قم هستیم.

 وی اتمام فاز ۵ خیابان عمار یاسر را اتفاقی قابل‌تحسین در قم دانست و افزود: خیابان عمار یاسر سیزدهمین خیابان بن‌بست شهر قم بود که بعد از گذشت بیش از یک دهه به اتمام رسیده و به نوبه خود از اقدامات شهرداری تشکر می‌کنم.

 رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: توجه به دغدغه‌های مردم و اجرای مطالبات مردم مهم‌ترین وظیفه مدیریت شهری بوده و من وظیفه‌دارم این دغدغه‌ها را به مدیران منتقل کنم و البته بسیاری از این موارد توسط کمیسیون عمران و حمل‌ونقل در دستور کار قرار گرفته اما نیاز به توجه بیشتری دارد.

 وی ترافیک میدان سپاه را مطرح کرد و گفت: در حال حاضر میدان سپاه بار ترافیکی سنگینی را تحمل می‌کند و با بازگشایی خیابان عمار یاسر این ترافیک به یک معضل و گره گرافیکی تبدیل خواهد شد و این محور قفل می‌شود.

 امراللهی با تأکید بر حل این مشکل به‌فوریت ادامه داد: برای حل این مشکل نیاز به مسیرهای موازی مانند محور رسالت داریم و من پیشنهاد می‌دهم پل دور شهر و ریل راه‌آهن به‌صورت کامل جمع و به‌عنوان مسیر موازی و اصلی مورداستفاده قرار گیرد.

 وی تأکید کرد: تقاطع میدان سپاه باید قبل از تکمیل‌شدن محور فردوسی اجرا و تکمیل شود؛ زیرا این محدوده تحمل بار و گره ترافیکی بیش از این را نداشته و ترافیک آن به سایر مناطق کشیده خواهد شد، همچنین قبل از اینکه محور فردوسی به میدان ارتش با عبور از خیابان گلستانه متصل گردد باید تقاطع غیرهم‌سطح میدان ارتش در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

 رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم به تکمیل پروژه‌های مسکن ملی در ۵۶۰ هکتار و ۳۶۰ هکتاری در پردیسان نیز اشاره کرد و گفت: با تکمیل پروژه‌های مسکن ملی ما شاهد بار ترافیکی سنگینی در هسته مرکزی شهر خواهیم بود که باید قبل از ایجاد معضل و نارضایتی اجتماعی آن را حل کنیم.

 وی همچنین تقاطع محور کیوانفر با خیابان امام خمینی (ره) را نیز مطرح کرد و افزود: ستون‌ها و شمع‌های تقاطع محور کیوانفر با خیابان امام خمینی اجراشده و تنها منتظر یک انحراف ترافیکی است و این در حالی است که تمام مصوبات استان را نیز برای اجرای این پروژه دارد.

 امراللهی در پایان تأکید کرد: تقاطع میدان سپاه و خیابان کیوانفر با خیابان امام خمینی (ره) باید در اولویت مدیریت شهری قرار گرفته و تا پایان سال ۱۴۰۳ بخشی از آن اجرایی شود، همچنین تقاطع شش راهی میدان معلم به‌صورت دوسطحه نیز هر چه سریع‌تر باید در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.




انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/47701
اخبار مرتبط

نظرات شما