رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم خبر داد؛

تکمیل طراحی تقاطع سه سطح در میدان سپاه قم

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تخصیص ۷۰۰ میلیارد ریال برای طرح تقاطع سه سطح میدان سپاه، گفت: مراحل طراحی و محاسبات ترافیکی تقاطع سه سطح میدان سپاه انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سید محمدحسین دهناد ساماندهی ترافیکی شهر قم را در مرحله خوبی دانست و اظهار کرد: در دو سال گذشته اتفاق‌های خوبی در اجرای پروژه‌های ترافیکی در شهر افتاده است و شاهد بازگشایی ۱۳ محور بن‌بست از ۱۶ مورد در شهر قم هستیم.

 وی سپس به اهمیت محور عمار یاسر اشاره کرد و افزود: محور عمار یاسر به‌عنوان یکی از محورهای مهم ترافیکی در شهر مطرح است که از بزرگراه امام علی (ع) آغاز و به تونل غدیر ختم می‌شد که بخشی از آن درگذشته اجراشده و در چند روز آینده بخش بعدی تونل از میدان معلم تا خیابان شهیدین بازگشایی می‌شود به‌طوری‌که تونل غدیر از میدان معلم به‌صورت زیرسطحی عبور کرده و به سطح صفر می‌رسد.

 رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم از اجرای تقاطع محور بیگدلی با خیابان دورشهر خبر داد و گفت: اینجا یک نگرانی وجود دارد؛ زیرا طرح اصلی و اولیه قرار بوده این مسیر تا خیابان جمهوری و میدان سپاه زیرسطحی ادامه پیدا کند، اما به علت هزینه‌های سنگین و هنگفت و محدودیت‌های مالی در اجرای این طرح قرار است در چند مرحله اجرا شود.

 دکتر دهناد گفت: به علت همین چندمرحله‌ای اجراشدن و عدم تملک از خیابان دورشهر تا جمهوری و میدان سپاه به‌زودی شاهد بار ترافیکی زیادی در دورشهر و خیابان فاطمی خواهیم بود که قرار است طرح‌های کوتاه‌مدتی برای ساماندهی این ترافیک اجرا شود.

 وی از اجرای چند چراغ در مسیر خیابان دورشهر خبر داد و بیان کرد: قرار است این چراغ‌ها نقش تنظیم‌کننده بار ترافیکی را داشته باشند و این چراغ‌ها در خیابان معلم، بیگدلی و خیابان دورشهر نصب خواهد شد.

 رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم تأکید کرد: سیکل چرخه این چراغ‌ها بسیار کوتاه بوده و نقش تنظیم‌کننده جریان ترافیک را ایفا می‌کند تا رفتار ترافیکی این بخش از شهر شکل بگیرد و جریان ترافیکی را منقطع کند.

 وی سپس دومین محور مهم شهر قم را خیابان جمهوری دانست و تصریح کرد: خیابان جمهوری از میدان مرجعیت شروع و تا محور یادگار امام ادامه پیدا می‌کند و در آینده در میدان سپاه با محور عمار یاسر تداخل خواهد داشت.

 دهناد خاطرنشان کرد: تداخل دو محور اصلی خیابان عمار یاسر و خیابان جمهوری در بلندمدت اتفاق خواهد افتاد و مشاور و طراح سناریوهای مختلف را بررسی کرده‌اند و برای گره ترافیکی میدان سپاه طرح جامعی دیده‌شده است.

 وی طرح میدان سپاه را تشریح کرد و گفت: برای خودروهایی که قصد ورود از محور عمار یاسر به سمت خیابان جمهوری را دارند یک رمپ جهتی برای جریان چپ‌گرد دیده‌شده تا عمار یاسر به قسمت جنوبی خیابان جمهوری متصل شود، همچنین برای مسیر برگشت و برخورد با خیابان شهید اخلاقی بخشی از میدان به‌صورت زیرگذر اجرا می‌شود.

 رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم ابراز کرد: با اجرای این طرح ما در میدان سپاه تقاطع سه سطحی خواهیم داشت که یک سطح صفر، یک سطح چپ‌گرد جهتی از عمار یاسر به سمت جمهوری و یک سطح زیرگذر از شهید اخلاقی به سمت عمار یاسر دارد.

 وی در پایان گفت: مراحل طراحی و محاسبات ترافیکی تقاطع سه سطح میدان سپاه انجام‌شده و با پایان طراحی فاز دو این پروژه وارد اقدامات اجرایی آن خواهیم شد، همچنین ناظر به این مهم ۷۰ میلیارد تومان برای میدان سپاه و ۱۳۰ میلیارد برای اتصال عمار یاسر به بلوار پیامبر اعظم (ص) در نظر گرفته شده است.




انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/47704
اخبار مرتبط

نظرات شما