مدیرکل امور رفاهی زائرین استانداری قم خبر داد:

پخت و توزیع روزانه ۷۰ هزار قرص نان صلواتی برای زائران

مدیرکل امور رفاهی زائرین استانداری قم از فعالیت قرارگاه پخت نان صلواتی باهدف توزیع نان میان موکب‌داران و زائران نیمه شعبان با پخت روزانه ۷۰ هزار قرص نان خبر داد.

حمیدرضا جعفری در حاشیه مسیر بلوار پیامبر اعظم در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به تشکیل قرارگاه پختن نان صلواتی، اظهار داشت: باتوجه‌به تجربه‌ای که از سال گذشته داشتیم، امسال قرارگاه پخت نان صلواتی را در بلوار پیامبر (ص) ایجاد کردیم تا در روند تأمین نان مشکلی نباشد.

وی ادامه داد: با این اقدام، موکب‌هایی که احتیاج به نان دارند، بدون هیچ مشکل و هزینه‌ای، نان موردنیاز را از این قرارگاه که متشکل از پنج دستگاه نانواییِ سیّار است، تأمین خواهند کرد.
 مدیرکل امور رفاهی زائرین استانداری قم با اشاره به اینکه هدف از این اقدام ارائه خدمات به زائران است، گفت: بیش از ۵۰ نانوایی نان سنتی در ایام نیمه شعبان فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: این نان‌های سنتی توسط برادران و خواهرانِ کرمانی پخت می‌شود که به‌صورت خودجوش، به خدمت‌رسانی زائرین از طریق طبخ و توزیع نان صلواتی، اقدام می‌کنند.
جعفری در خاتمه خاطرنشان کرد: علاوه بر پیش‌بینی قرارگاه نان برای مواکب در بلوار پیامبر اعظم (ص) و رینگ اطراف مسجد مقدس جمکران، در اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) نیز پیش‌بینی نان صلواتی و رایگان برای زائرین و مجاوران شده است.

 

انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/47749
اخبار مرتبط

نظرات شما