معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم:

روزه‌داران قمی چه زمانی برای اهدای خون مراجعه کنند

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم، اظهار کرد: مرکز اهدای خون روح‌الله در ماه مبارک رمضان و در ایام تعطیلات نوروز (۲۹ اسفندماه الی ۱۲ فروردین‌ماه) در ساعات بعد از افطار از ساعت ۱۹:۴۵ الی ۲۳:۴۵ پذیرای داوطلبان اهدای خون است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   دکتر علیرضا کبیری معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم  اظهار کرد: اداره کل انتقال خون استان و مراکز اهدای خون همچون سال‌های پیش در ایام تعطیلات نوروز و ماه رمضان پذیرای اهداکنندگانی است که همیشه یاور ما در امر خون‌رسانی به بیماران نیازمند هستند.

 وی عنوان کرد: مرکز اهدای خون روح‌الله در ماه مبارک رمضان و در ایام تعطیلات نوروز (۲۹ اسفندماه الی ۱۲ فروردین‌ماه) در ساعات بعد از افطار از ساعت ۱۹:۴۵ الی ۲۳:۴۵ پذیرای داوطلبین اهدای خون است.

 کبیری در خصوص بهترین زمان اهدای خون در ماه رمضان، تأکید کرد: افرادی که سابقه اهدای خون دارند، استراحت کافی داشته و وعده سحری میل کرده باشند می‌توانند در روزهای غیرتعطیل در نوبت‌کاری صبح مراجعه کنند؛ اما درصورتی‌که برای اولین‌بار تصمیم به اهدای خون دارند و یا سحری میل نکرده باشند بعد از افطار بهترین زمان برای اهدای خون است.

 کبیری یادآور شد: هنوز جایگزینی برای خون از نظر علمی ساخته نشده است و خون عامل اساسی در درمان بیماران تالاسمی و شیمی‌درمانی است؛ لذا تقاضا می‌کنیم همشهریان اهدای خون را جزء برنامه خود قرار دهند و به فکر بیمارانی باشند که چشم به اهدای خون آنان دارند.

 معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم گفت: از کلیه مردم تقاضا داریم اهدای خون در ایام آخر سال را جزء امور روزانه خود قرار دهند و فراموش نکنند چرا که اهدای خون یک صدقه جاریه است که حداقل جان سه نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهد



انتهای پیام/


منبع:ایسنا
http://qomefarda.ir/48001
اخبار مرتبط

نظرات شما