معاون استاندار قم:

یک هزار و ۵۰۰ «کاسب امین» در قم ساماندهی شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به اجرای طرح کاسبان امین برای جلوگیری از گران‌فروشی، گفت: تاکنون در قالب این طرح یک هزار و ۵۰۰ واحد عرضه‌کننده کالاهای معیشتی در بخش‌های مختلفی صنفی در استان ساماندهی شده‌ و نشان " کاسب امین" را دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، اکبر غلامیان با بیان اینکه اجرای کاسبان امین از سه ماه قبل در قم آغاز شده است، ادامه داد: تنظیم بازار و رسیدن کالا با قیمت واقعی به دست مردم از اهداف مهم این طرح است.
وی با اشاره به صدور نشان کاسبان امین به واحدهای منصف استان، گفت: در فاز نخست نشان کاسبان امین به صنوف حوزه کالاهای اساسی و معیشتی در حال اجراست و در گام‌های بعدی در تمامی حوزه‌های مربوط به کالا و خدمات این طرح اجرایی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: مأموریت اصلی کاسبان امین رساندن کالاهای دریافت شده با نرخ دولتی به دست مردم بدون هیچ‌گونه واسطه و در نهایت افزایش قیمت است.
وی با اشاره به بازرسی و نظارت مستمر از فعالیت کاسبان امین، یادآور شد: نداشتن سوءپیشینه تعزیراتی از پیش‌شرط‌های دریافت نشان کاسب امین است و اداره کل تعزیرات حکومتی قم تاکنون پرونده حدود هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنفی را بررسی کرده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم رعایت قوانین و مقررات مربوط به کاسبان امین و رضایت مردم را از مهم‌ترین عوامل در دریافت نشان کاسبان امین در این استان است.
غلامیان در پایان اظهار داشت: عملکرد کاسبان امین به‌صورت مستمر رصد می‌شود و درصورتی‌که این واحدها تخلفی را مرتکب شوند، نشان کاسبان امین از آنها سلب می‌شود.
شایان‌ذکر است پیرو مصوبه ستاد تنظیم بازار استان سال گذشته سایتی جهت شناسایی کاسبان امین عضو اتحادیه‌های صنفی خوار و بار، بنکداران و پروتئین برای توزیع کالاهای اساسی با قیمت مصوب راه‌اندازی شده تا مردم قم بتوانند به‌راحتی کالاهای موردنیاز خود را خریداری کنند.
بر همین اساس پیرو مصوبه ستاد تنظیم بازار استان بستری به‌منظور ثبت‌نام کاسبان امین فعال در محلات قم فراهم شده تا کالاهای اساسی از طریق این واحدهای صنفی به دست مصرف‌کننده برسد.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48422
اخبار مرتبط

نظرات شما