در راستای تحقق شعار سال؛

عضویت ۳۰ شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد کشاورزی قم

با حضور مدیرکل دفتر امور فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با عضویت چهار شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد کشاورزی قم موافقت شد و در مجموع شرکت دانش‌بنیان اکنون در مرکز رشد کشاورزی قم سی عضو و مشغول فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان قم از مراکز فعال کشوری در زمینه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی است و سال گذشته بیش از ۴۰ طرح را اجرایی کرده است.

مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان قم دارای مرکز رشد کشاورزی است که هرساله متقاضیانی که دارای ایده‌های خلاقانه هستند برای عضویت در این مرکز رشد درخواست عضویت دارند.

توسعه ۲۲۰ درصدی فضای استقرار شرکت دانش‌بنیان و افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان در مرکز رشد مرکز تحقیقات نشان از رویکرد این مرکز به موضوع دانش‌بنیان است.

 به همین منظور روز گذشته کدخدایی مدیرکل دفتر امور فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی  از مرکز رشد کشاورزی قم به‌منظور ارزیابی و بررسی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مرکز رشد بازدید کرد.

 جلسه شورای پذیرش مرکز رشد کشاورزی استان قم و بررسی ایده شرکت‌های متقاضی عضویت به مرکز رشد با حضور کدخدایی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

 "تولید ملکه زنبورعسل با روش تلقیح مصنوعی، استخراج رنگ‌دانه فیکوسیانین از جلبک اسپیرولینا به روش استفاده از گازهای بی‌خطر، فراوری زعفران با فنّاوری فریز درایر، تولید زیست‌سازگار کود کلات آهن" از جمله ایده‌های فناورانه مورد بررسی در جلسه مذبور بود که موفق به اخذ مجوز عضویت از شورای پذیرش شدند.


همچنین مسائل پشتیبانی مالی و فنی، بستر فناورانه و فضای کارآفرینی، ارزیابی امکانات جهت استقرار کسب‌وکارهای مرتبط با صنعت کشاورزی مانند فضای کارآفرینی، اتاق‌های کار، امکانات فنی و فناوری، بررسی اقدامات فنی از کسب‌وکارهای نوپا و نوآور در زمینه کشاورزی، چگونگی انجام ارتباطات و همکاری با صنایع مرتبط، بررسی ارتباطات و همکاری‌های مرکز رشد با صنایع مرتبط کشاورزی و برنامه‌ها و مشاوره‌هایی که مرکز رشد برای کسب‌وکارهای کشاورزی فراهم می‌کند از جمله برنامه‌های آموزشی، راهنمایی در زمینه بازاریابی و توسعه کسب‌وکار و همچنین نوآوری و تحقیق و توسعه و بررسی توانایی مرکز رشد در تحقیق و توسعه فناوری‌های نوین و نوآوری‌های مرتبط با صنعت کشاورزی مورد تأکید قرار گرفت.

در پایان مدیرکل دفتر امور فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ضمن تأکید بر میدان دادن به ایده‌های خلاقانه و فراهم‌آوردن زمینه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان از همکاری مرکز تحقیقات و آموزش قم جهت احداث دهکده فناوری و همکاری با شرکت‌های فناور مرکز رشد قدردانی کرد.

مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی و منابع طبیعی یک مرکز علمی، پژوهشی و آموزشی است و در سه بخش پژوهش، آموزش و موارد علمی و دانش‌بنیان فعالیت می‌کند.

 در یک سال گذشته در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان قم تحقیقات مثبت و موفقی رخ‌داده است.

استان قم از معدود استان‌هایی است که نیروهای آن در تدوین برنامه اصلاح الگوی کشت نقش محوری داشت و در کمیته مرکزی فعالیت دارند که اجرایی‌شدن این طرح تأثیر زیادی در کاهش مصرف آب خواهد داشت.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/48428
اخبار مرتبط

نظرات شما