کارشناس هواشناسی قم:

پیش‌بینی بارش پراکنده در قم

کارشناس هواشناسی قم گفت: شامگاه جمعه برای ارتفاعات و سحرگاه شنبه در شهر قم بارش پراکنده و رگباری باران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا محمدرضا قاضی افزود: از شامگاه جمعه سامانه بارشی در قم فعال می‌شود؛ افزایش ابر برای جمعه‌شب پیش‌بینی شده است.
وی اضافه کرد: شامگاه جمعه در حد ۰.۱ تا ۰.۲ میلی‌متر به‌صورت پراکنده و به طور عمده در ارتفاعات و سحرگاه شنبه در شهر قم به‌صورت رگبار گذرا در چند دقیقه بارش را انتظار داریم.
وی با بیان این‌که امروز، فردا و پس‌فردا هوا آرام، صاف و آفتابی است، ادامه داد: روز شنبه و یکشنبه سیستم فعالی نداریم و آسمان قسمتی ابری و اوایل شب با افزایش ابر و بارش‌های رگباری پیش‌بینی می‌شود.
قاضی گفت: سامانه بارشی مجدد روز دوشنبه و به‌ویژه سه‌شنبه در استان قم فعال خواهد شد و باتوجه‌به نقشه‌ها حدود چهارتا پنج میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: از امروز روند افزایشی دما را در پیش داریم و دمای هوا روزی ۲ تا ۳ درجه گرم‌تر می‌شود؛ با فعالیت سامانه بارشی در اواسط هفته آینده روند افزایش دما متوقف می‌شود و سه‌شنبه با کاهش چهاردرجه‌ای دما همراه خواهد شد.
در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.
شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره‌تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48439
اخبار مرتبط

نظرات شما