جانشین فرماندهی سپاه قم:

بسیج ، امید مردم را تقویت کرده است

جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) قم گفت: حضور بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در مناطق محروم باعث شده تا روحیه امید بین مردم آن مناطق تقویت شده و کمبودهای ناشی از کم‌کاری‌های برخی از دستگاه‌ها جبران شود.

سردار مهد کبیری پور ضمن تبریک سالروز تأسیس بسیج سازندگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: نقش بسیج سازندگی در مرحله اول رشد و تربیت جوانان مؤمن و انقلابی در بستر فعالیت‌ها و اقدامات جهادی و محرومیت‌زدایی بوده است. 

جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع)قم ادامه داد: در مرحله دوم بسترسازی و ایجاد زمینه و ظرفیت لازم برای مشارکت آحاد مردم به‌خصوص جوانان در فعالیت‌های عام‌المنفعه و محرومیت‌زدایی از وظایف بسیج سازندگی است. 

وی ادامه داد: حضور بسیج سازندگی در قالب‌های جهادی باعث رفع خلأهای مختلف در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و زیرساختی شده است و موجب گردیده تا بسیاری از پروژه‌های بزرگ با حداقل هزینه که با محاسبات استاندارد و قراردادهای پیمانکاری قابل‌انجام نبوده به سرانجام و بهره‌برداری برسد؛ لذا کاهش هزینه‌های سربار و افزایش بهره‌وری از دیگر برکات حضور بسیج در عرصه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی به شمار می‌رود.

کبیری پور خاطرنشان کرد: تعامل بسیج سازندگی با دولت‌های مختلف تفاوتی نداشت، چون هدف بسیج محرومیت‌زدایی و رفع نقایص و کمبودهای سایر دستگاه‌ها است و این دولت‌ها بودند که با گرایش یا عدم گرایش خود به سمت بسیج سازندگی از این ظرفیت عظیم بهره‌مند شدند یا محروم ماندند.

جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام قم عنوان داشت: تشکیل بسیج سازندگی پس از ادغام جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی رقم خورد و از بدو تشکیل تاکنون توانسته است ضمن سازماندهی گروه‌های جهادی متعدد ظرفیت‌های بی‌پایان مردمی را در راستای محرومیت‌زدایی، پیشرفت و آبادانی کشور و تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی بسیج نموده و پای‌کار انقلاب اسلامی بیاورد.

 کبیری پور خاطرنشان کرد: حضور بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در مناطق محروم باعث شده تا روحیه امید بین مردم آن مناطق تقویت شده و کمبودهای ناشی از کم‌کاری‌های برخی از دستگاه‌ها جبران شود و مهم‌تر از همه این‌ها یکی از مصادیق مردم‌سالاری دینی در قالب محرومیت‌زدایی به کمک خود اهالی آن بخش‌ها تحقق بخشیده است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/48670
اخبار مرتبط

نظرات شما