استاد حوزه علمیه:

اسلام محترمانه‌ترین نگاه را به دختران دارد

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه محترمانه‌ترین و باکرامت‌ترین نگاه به زنان و دختران را در میان ادیان و مذاهب جهان اسلام دارد، گفت: امروز غرب و اروپا به زنان نگاه جنسیتی داشته و آنها را به‌عنوان ابزار جنسی نگاه می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر بیاری ضمن تبریک ایام دهه کرامت و روز دختر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: باتوجه‌به اینکه دین اسلام یک دین کامل و جامع است پس وقتی دین جامع و کامل است همه دستوراتی که داده و موضوعاتی که مطرح کرده است کاملاً منطبق بر امور جامعه است در همین راستا نگاهی که اسلام به زنان و دختران دارد محترمانه‌ترین کامل‌ترین و جامع‌ترین نگاه در میان همه ادیان و فرق در عالم است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: هیچ نگاهی کامل‌تر از نگاه اسلام به زنان نیست در اسلام به تمام ابعاد وجودی زنان و دختران توجه شده است این نگار چه از جهت هدف خلقت، کمالاتی که یک زن می‌تواند طی کند و ظرفیت‌ها و استعدادهایی که دارد در کنار جنسیتی که دارند توجه شده است. 

معاون فرهنگی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان داشت: تفاوت‌های جنسیتی بین زنان و مردان در جامعه وجود دارد؛ اما هیچ‌یکی از آنها نشان از برتری یک جنس بر جنس دیگر نیست فقط تفاوت‌ها برای تقسیم کار و ادامه حیات بشر است.

بیاری افزود: اما در اصل نگاه، که همان اصل وجود انسانیت است و جایگاه وجودی و کمالاتی که یک انسان می‌تواند به آن دسترسی پیدا کند در میان زنان و مردان مشترک است.

استاد حوزه علمیه: عنوان داشت اسلام توجه ویژه‌ای به زنان و دختران در جامعه دارد به طور مثال پیامبر گرامی اسلام بسیار به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها احترام گذاشته و ایشان را اکرام کرده و او را بزرگ داشته است و همواره توصیه می‌کردند اگر فردی فرزند دختر دارد محبت بیشتری به آنها داشته باشد.

بیاری خاطرنشان کرد: این توجه ویژه اسلام به زنان به‌این‌علت است که این‌ها در آینده بار مسئولیت بر عهده خواهند گرفت که هرگز مردان نمی‌توانند این بار بزرگ را به دوش بگیرند و آن هم نقش همسری و نقش مادری است که کانون اصلی خانواده است.

مادر رکن خانواده است

وی اضافه کرد: بنیان خانواده بر اساس مادر نهاده شده است اگر مادری در خانه نباشد و نقش‌های مادری و همسری را ایفا نکند خانواده‌ای وجود نخواهد شد و اگر خانواده وجود نداشته باشد جامعه سالمی وجود نخواهد داشت اگر مردها هم بخواهند در جامعه رشد کنند باید در درون خانواده و در دامن یک مادر رشد کنند که در این زمینه امام خمینی رحمت‌الله علیه فرمودند که از دامن زن مرد به معراج می‌رود این والاترین نگاه به دختران و زنان در جامعه است به همین جهت دختران در جامعه ما تکریم می‌شوند تا آماده ساخت یک جامعه والا باشند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در اسلام بنای خانواده از بنای مسجدالحرام و کعبه هم بالاتر است؛ زیرا اگر در خانواده فرزندانی به وجود نیایند که بر اساس آموزش‌های دینی و اسلامی تربیت پیدا نکنند و موحد نباشند و خداشناس نباشد چه کسی به زیارت‌خانه کعبه خواهد رفت، این بنیان تربیتی به دست مادران و زنان جامعه شکل می‌گیرد. 

بیاری گفت: می‌توان گفت در اسلام هیچ موجودی محبوب‌تر از مادر وجود ندارد و در همین راستا دختران در جامعه اسلامی بسیار تکریم می‌شوند زیرا این دختران قرار است به محبوب‌ترین انسان‌ها در جامعه که همان مادر است تبدیل شوند.

وی خاطرنشان کرد: اما امروز آنچه در غرب مشاهده می‌شود عکس نگاه اسلام به زنان و دختران است آنها در نگاه به زنان و دختران معنویت، دین و انسانیت را کنار گذاشته‌اند و فقط نگاه جنسی به زنان دارند حتی اگر احترامی هم برای آنها قائل هستند و یا شعار آزادی می‌دهند فقط در حد جسم و پوشش آنها است اگر در سطح دنیا مراسم‌ها و رتبه‌هایی هم برای زنان و دختران در نظر می‌گیرند فقط به‌خاطر نوع جنسیت آنها است و این یعنی زنان در نگاه آنها ابزاری برای مردان هستند.

استاد حوزه علمیه افزود: امروز زن غربی تبدیل به یک ابزار مصرف، تبلیغ و هوسرانی مردان شده است اگر دین نباشد نگاه به زن تنزیل پیدا کرده به همین دلیل است که آمار افسردگی و جنایت و ظلم علیه زنان در کشورهای غربی بسیار زیاد است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/48818
اخبار مرتبط

نظرات شما