معاون بازرسی صمت قم:

کشف ۷ میلیارد و ۵۴۶ میلیون ریال کالای قاچاق

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: ارزش ریالی کشفیات مرتبط با قاچاق در این استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان اردیبهشت‌ماه هفت میلیارد و ۵۴۶ میلیون ریال بوده‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سیاوش فولادی وندا در همین رابطه بیان داشت: بازرسان این اداره کل از ابتدای سال‌جاری تا پایان اردیبهشت‌ماه، ۸۸۱ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف (عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق) انجام دادند که از این تعداد بازرسی ۱۲ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف شد و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی گردید.

وی افزود: در این راستا بالغ بر هفت هزار و ۲۵۸ کالای قاچاق کشف شد که بیشتر آنها شامل دخانیات، موادغذایی، لوازم‌خانگی، تلفن‌همراه، لوازم یدکی، محصولات آرایشی و بهداشتی و تجهیزات ورزشی است.

وی ادامه داد: همچنین بازرسان این سازمان تعداد ۳۱۸ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده‌فروش داده و ۶۰ گشت مشترک با سایر دستگاه‌های نظارتی استان برگزار کردند.

فولادی وندا گفت: بیشتر گشت‌‎‌های مشترک با دستگاه‌هایی از قبیل تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه ‎های مرتبط بوده‌است.

وی تاکید کرد: همشهریان می‌توانند هرگونه مشاهده خود را در خصوص تخلف‌های مرتبط با نگهداری و عرضه کالای قاچاق در بازار استان را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش نمایند تا توسط بازرسان اداره کل صمت مورد بررسی قرار گیرد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48942
اخبار مرتبط

نظرات شما