مدیرکل اقتصادی و دارایی قم:

۳۶ هزار مجوز کسب‌وکار جدید در قم صادر شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم گفت: طی ۲ سال گذشته ۵۷ هزار درخواست مجوز ایجاد کسب‌وکار در سامانه ملی صدور مجوزها در استان قم ثبت و ۳۶ هزار مجوز صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» مهدی فراهانی روز دوشنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، افزود: از بین ۳۶ هزار مجوز صادر شده کسب‌وکار در استان قم، ۳۴ هزار مجوز در محدوده شهر قم بوده است.

 وی عنوان کرد: حذف امضاهای طلایی با راه‌اندازی درگاه ملی مجوزها برای ایجاد اشتغال و کسب‌وکار از ماندگارترین خدمات دولت سیزدهم بود.

 فراهانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بخش احیای واحدهای تولیدی راکد و اشتغال خانگی سال گذشته حدود ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که ۴۰۷ میلیارد تومان از آن را تسهیلات قرض‌الحسنه در حوزه اشتغال خانگی به خود اختصاص داده است.

 بانک‌های خصوصی قم در پروژه‌های عمرانی استان مشارکت ندارند

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم گفت: بانک‌های خصوصی استان به روایت آمار و مستندات در پروژه‌های شهری و عمرانی مشارکت ندارند.

 وی ادامه داد: در حالی مشارکت بانک‌های خصوصی در طرح‌های بومی و استانی باید دست‌کم ۵۰ درصد باشد که نسبت بین منابع و مصارف آنها در استان قم کمتر از ۴۰ درصد است.

 فراهانی با بیان اینکه بانک‌های خصوصی قم ۲۵ همت از منابع استان قم را در استان‌های دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تصریح کرد: خروج منابع توسط بانک‌های خصوصی صدمات زیادی به‌نظام اقتصادی تولیدی و عمرانی استان قم وارد کرده است.

 وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی، عنوان کرد: این مرکز سبب می‌شود تا سرمایه‌گذاران ضمن دریافت فرصت‌های سرمایه‌گذاری، از هزینه‌های خارج از ضابطه و سرگردانی در ادارات دولتی، رها شوند.

 وی همچنین عنوان کرد: قم در بخش پرداخت مالیاتی رتبه هفدهم کشور است؛ ولی در بخش درآمد با اختلاف بسیار زیاد با استان سی‌ام در رتبه سی و یکم قرار گرفته است.

 آیت‌الله رئیسی مصداق «تفکر خادمی» بود

 رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه، با بیان اینکه تشییع باشکوه آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی سرمایه اجتماعی نظام اسلامی را به رخ دنیا کشید، افزود: تفکر خادمی و خدمتگزار بودن از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی رئیس‌جمهور شهید ایران بود.

 مصطفی ملایی اعتقاد به اصل خدمتگزاری را ویژگی مهم رئیس‌جمهور شهید یادکرد و ادامه داد: تفکر خادمی یک سبک مدیریتی است که در آن مدیر مجموعه، منافع مردم و جامعه را در همه امور ارجح می‌داند و ضمن اجرای حدود الهی و رفع نیازهای مردم، حضور مستمر در بین جامعه و قشرهای مختلف دارد.

 رئیس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: در تفکر خادمی، مدیر خود را خادم ملت می‌داند؛ اما در مقابل این تفکر، مدیری وجود دارد که مردم و ملت را در خدمت منافع شخصی و گروهی به خدمت در می‌آورد.

 ملایی اظهار کرد: آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی الگوی مدیر در تفکر خادمی است و همه مسئولان فرهنگی وظیفه دارند نسبت به الگوسازی این سبک مدیریتی توجه داشته باشند.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48974
اخبار مرتبط

نظرات شما