معاون خدمات مشترکین توزیع نیروی برق قم:

۶۰۰ کیلووات‌ساعت حد مجاز مصرف ماهانه برق

معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع نیروی برق قم گفت: بر اساس قرارگیری این استان در منطقه سه گرمسیری، الگو یا حد مجاز مصرف ماهانه برق در ماه‌های گرم سال (از ابتدای خردادماه تا پایان شهریورماه) ۶۰۰ کیلووات‌ساعت تعیین شده و مشترکان با رعایت آن از تعرفه یارانه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»

 سید محمدرضا غفوری اظهار کرد: الگوی مصرف برق در استان قم در ماه‌های غیر گرم سال ۲۰۰ کیلووات‌ساعت یعنی ابتدای مهر تا پایان اردیبهشت‌ماه و ۶۰۰ کیلووات‌ساعت در ۴ ماه دیگر سال از ابتدای خرداد تا پایان شهریور است.

 به گفته وی این رقم در سال گذشته یک هزار کیلووات‌ساعت در فصل گرم سال بوده است.

 وی ادامه داد: مشترکان کم‌مصرف (در سقف مصرف ۵۰ درصد الگوی مصرف) تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی برابر صفر محاسبه می‌شود.

 معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع نیروی برق استان قم تصریح کرد: تعرفه‌های برقی مصارف خانگی مشترکان در چارچوب الگوی مصرف هیچ تغییری نمی‌کند.

 وی افزود: طی سال‌های اخیر و بر اساس سیاست‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم، در صورت کاهش مصرف در ماه‌های گرم نسبت به دوره مشابه سال قبل به میزان کاهش مصرف نسبت به الگوی مصرف یا مصرف دوره مشابه سال قبل پاداش صرفه‌جویی به مشترکان پرداخت می‌شود. همچنین برای مصارف بالا در ساعات اوج مصرف اعمال تعرفه‌های پلکانی پیش‌بینی شده است بدین ترتیب که برای مشترکان پرمصرف ضرایب قبوض برق به‌صورت پلکانی محاسبه شده و ممکن است ضریب آن از ۱.۵ تا ۳.۵ نیز برسد.

 غفوری گفت: در راستای سیاست‌های تشویقی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق در سال جاری امسال و به‌تازگی از پویش "باانرژی" رونمایی شده است، پویشی که در صورت صرفه‌جویی ۱۵ درصدی در طی ۲۱ هفته مشترکان خانگی مشمول دریافت ۸۰ میلیون فقره جایزه از خودرو گرفته تا لوازم برقی کم‌مصرف، دوچرخه، بسته‌های اینترنتی و غیره می‌شوند.

 وی در ادامه با بیان این مطلب که "برای مدیریت بهتر مصرف برق چه کنیم؟" تأکید کرد: بهترین روش برای کاهش مصرف برق، خاموش‌کردن تجهیزات برقی در زمانی که به آنها نیاز نیست، استفاده مناسب و درزمان غیر اوج مصرف و به‌اندازه از تجهیزات برقی پرمصرف مانند ماشین لباسشویی، ظرف‌شویی، مایکروفر، اتو، سشوار و غیره و استفاده از تجهیزات با رده انرژی مناسب خواهد بود.

 وی همچنین استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی، تنظیم درجه کولر (۲۴ درجه)، رسیدگی و سرویس به‌موقع وسایل سرمایشی، می‌تواند صرفه‌جویی ۲۰ تا ۳۰ درصدی را به همراه داشته باشد.

 معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قم در پایان ابراز امیدواری کرد که با مشارکت حداکثری مردم در استفاده بهینه از نعمت برق و با همت تلاشگران صنعت برق در پایداری شبکه توزیع از تابستان امسال با موفقیت عبور خواهیم کرد.

 در سطح استان قم ۶۲۰ هزار مشترک برق وجود دارد که ازاین‌بین ۵۰۰ هزار مشترک در بخش خانگی است که ۸۰ درصد مجموع مشترکان را شامل می‌شود. هفت هزار مشترک بخش صنعت و کشاورزی نیز به ترتیب حدود ۳۰ و ۱۵ درصد از ظرفیت برق این استان را مصرف می‌کنند. ۱۵ درصد برق قم نیز در سایر مصارف مصرف می‌شود.

 قم چهارهزار کیلومتر شبکه فشارضعیف و چهارهزار کیلومتر نیز شبکه فشار متوسط اجرا شده است، همچنین یک هزار ترانس زمینی به همراه ۹ هزار ترانس هوایی برق نیز در سطح استان قم با پیک‌بار حدود هزار و ۲۰۰ مگاوات نصب گردیده است.

 ۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48996
اخبار مرتبط

نظرات شما