معاون راه و شهرسازی قم خبر داد:

دریافت زمین طرح جوانی جمعیت برای ۱۰ هزار خانواده قمی

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اقدام‌های انجام شده در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، گفت: افراد واجد شرایط جهت دریافت زمین رایگان طرح جوانی جمعیت در استان قم ۱۰ هزار نفر هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حسن اسحاق با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت، افزود: تاکنون ۵ هزار و ۲۱۰ خانواده در دفاتر پیشخوان تشکیل پرونده داده و ۷ هزار و ۲۱۱ پلاک مسکونی نیز تخصیص‌یافته و ۲ هزار و ۵۲۵ قرارداد نیز تحویل متقاضیان شده است.

 معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی طبق مواد ۳ و ۴ قانون حمایت از جوانی جمعیت باید نسبت به تأمین زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر اقدامات لازم را انجام بدهد.

 اسحاق، گفت: در قالب این قانون خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها بعد از شهریورماه سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشند یا دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال باشند از امتیاز واگذاری زمین رایگان برخوردار می‌شوند.

 وی عنوان کرد: قانون حمایت از جوانی جمعیت از طرح‌های مهمی است که دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در آن دارای رسالت‌های اجرایی هستند که بخشی از این وظایف در حوزه اداره کل راه و شهرسازی تعریف شده است.

 معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، تصریح کرد: اولویت واگذاری پلاک‌های مسکونی بر اساس زمان ثبت‌نام متقاضیان از سال ۱۴۰۰ به بعد بر اساس فرایند قرعه‌کشی صورت می‌گیرد.

 اسحاق، عنوان کرد: تمامی ۱۰ هزار خانواده واجد شرایط طرح جوانی جمعیت در سایت‌های نهضت ملی مسکن پرنیان و اسلام‌آباد قنوات، صاحب‌خانه خواهند شد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/49038
اخبار مرتبط

نظرات شما